AUTRICE

 

GIUSEPPINA CATTANEO

         

http://giusicopioni.altervista.org/   

 

POSIZIONE S.I.A.E. N 193077

 

Codice opera Siae 927481A

 

TITOLO

 

OGGI SPOSI

 

COMMEDIA IN DUE ATTI

 

Personaggi

 

RINA

MINA

PINA

TINO

 

 

 

TRAMA

 

Rina e Tino dopo alcune vicissitudini coronano il loro sogno d'amore e si sposano. L'assenza della sorella Gina rattrista Rina, ma le amiche Mina e Pina le sono rimaste accanto coinvolgendola nella loro nuova passione: il motociclismo. Il viaggio di nozze dei due sposini non si svolger come gli stessi vorranno far credere, tra passioni amorose al limite del pensabile. Infatti Tino, giunto a Rimini, meta del viaggio, sar subito trasportato in ospedale ed essere operato alla prostata. Le apparenze per devono ingannare.

 

 

 

 

 

 

 

ATTO PRIMO

 

A casa di Rina.

 

SCENA I

Rina

 

Rina. (E in scena seduta. Ha accanto a s un abito da giubbino di pelle) a go de gist-s chl giub che de pl. Ma che fadiga! La pl al trp dra. Al mia fina compagn dla me pl. Ads a go tt f: pl, ene, ma anche ol servl al f n per. Come faroi a gista-s sto gib? Ad, al ciapero in dim indom. Zecc, ma al sis mia che disgrasia che al m capitat? Che disgrasia in d me fama! La me sorla! Se, la me sorla! Ard che lՏ mia morta n?! Magare! E al gnic ricoerada al՚spedal! (Piano) ala s spusada! Sti tranquili che ala s mia spusada col me Tino. Al sis con chi ala s spusada? Col Signur! A sa rend cnt?! Me lanpasat o proass ol vestit dla suor Palmina che ghere de scrtaga e la me sorela, alndacia suora! La me sorla alndacia suora, a sa rend cnt?! Se otr a sa rend cnt me pr negot. Ma comel posebol che me o proass ol vestit e le ala s facia suora?! (Pensa) pta ma ... pta ma ... me ier o proass anche chl giub che. (Si guarda) e pr frtna a so mia dientada na ...

 

SCENA II

Rina, Pina e Mina

 

MINA. (Entra in scena da destra vestita da motociclista: giubbino e pantaloni in pelle, stivali neri con infilati i pantaloni e casco in mano) na motociclista! A so na motociclista vera! (Fa il segno con le mani che sta accelerando).

PINA. (Entra in scena vestita da destra da motociclista: giubbino e pantaloni in pelle, stivali neri con infilati i pantaloni e casco in mano) che corse! (Fa il segno con le mani che sta guidando).

MINA. A ma sma de gul quando a so s chla moto.

RINA. Ma ... ma ... che manera a sis caade s isse?

MINA. Ad, o pasat tta ncc ansognas d gib de pl. Indasa che manera?! E talsich che stamatina a so partida in quinta ad and a t la me bla moto e ol me bl completo che a go s. A saroi mia bla!

PINA. Anche me sts laur! An s prpe d sorle in tt e pr tt. Ardim, a soi mia forse bl figr a me?

RINA. (Al pubblico) al colpa me, al colpa me! A va gire n, a proeros pi negot de chl chi ma porta che de gist!

MINA. Te ma Rina, ma che bl and in moto!

PINA. A ta sa sntt libera.

MINA. Che bel laria che ta sntt in chi chii.

PINA. Ma quai de chii che a ta ghe s du stup!

MINA. A be te, a tla sntt gniac laria, a ta se quarcia-zo dal manver dla moto!

PINA. Te, ada che me a segne s dl manvr n? Mia de tat ma a segne s!

RINA. (Al pubblico) ai perdit ol co i me d amise e tt pr colpa me. (Alle due) ma scult n, ma el mia periculus ala sta et and in moto?

MINA. Periculus? Te, ada che al come and in bici n?

PINA. Anche se ergot de divrs a gh.

RINA. I marce?

MINA. Ma n a te, ala marcia che al botep la me moto.

PINA. Chl che a gh de divers dla bici l che la moto ala ga mia i rdline. Rina, a talse mia cosa a ta prdt! Mia per d, ma la me moto ...

MINA. E perch la me n?!  

RINA. (Al pubblico) ai gavr indim na Lambreta gia de sentagn, e ai sa isse tate arie. (Alle due) scolt, che moto a ghis p?

MINA. Me a go indim na Yamaha.

RINA. (Preoccupata) a tal dighere mia delb n? Iamasa? (Al pubblico) iamasa de bte o d scortelade?!

PINA. Se, se: Yamaha.

RINA. Pota ma ... Pina, ma ma masla chi la Mina?!

MINA. Masla? Goi de cop chi me?

RINA. Al so mia me, a te dicc te Mina che a ta mast verg. Al sentit anche ol pubblico che a te dicc: iamasa. Te, a ta lere mia copam me forse n?!

PINA. Rina, dt come te a tasantndt mia de moto? Yamaha al na marca de moto.

MINA. E che moto, na signora moto.

PINA. Te bla, ada che a ga manca negot anche ala me Suzuki.

RINA. (Al pubblico ridendo) issentit? Ala ga indim sch!

MINA. Pina, ai d signore de moto, ecapit? (Al pubblico) ma ad che me a ga fo mangi-s la polvr ala Pina n?

PINA. Te, ada che anna mange mia me dla t polver. (Al pubblico) le, ala mangi la me polver e poachla di otre moto. Al le de t p! Ardiga, come al in gambta. Ard se ann mangia poc dechla polver!

RINA. Scolt, a go de difl: me a ma santnde mia de moto.

MINA. Ad che ammlera capit che a ta se na bora n!  

PINA. A ta se buna gni dend cola grasiela!

MINA. Che Grasila? Chla brtuna che la abita infonta la via, che la ga du gos, ol nas lonc compagn dl papagal e al ghecia?

RINA. (Arrabbiata) lta mia s la me bici ads n Pina? Me a so buna dend e anche snsa rdle. E te invece che a tande in gir sura sch! (Al pubblico) al ga de s bl gros chl sch!

PINA. De che such a setindre a parl p?

RINA. A tle dicc te prima quando la Mina la disia che la s moto alera na signora e te a te dicc che a ga manca negot gniac al t sch.

MINA. (Al pubblico) me che a so isse intelignta, come foi a iga na amisa isse?!

PINA. Suzuki, la sa ciama la me moto, mia sch!

MINA. Rina, de moto te, zero.

RINA. Otre, fi mia tat i galte perch ad che se and in moto, al grasie a me n? Se me proae mia s chl giub che, a sirs in giro am cola grasila. Ma mia cola Grazila chla brtna in fonta ala via con du gos, ol nas lonc compagn dl papagal che al ghecia!

MINA. Te, gimbla, ada che me, ol ciclismo cola moto, agglo smpr vit in dl sanc!

PINA. Sta atnta come a ta fe a parl Rina. Ada che ol ciclismo sla moto al mia pasatep, ma uno stile di vita.

RINA. Uno stile di vita? (Al pubblico e a loro due) al uno stile di vita, fina a quando ai sa spiaterer mia cuntra na pianta. Dpo aia ciamer stile di piantalale che al mi.

MINA. Pina, respondega gniac.

PINA. La dis isse perch la ga rabbia.

RINA. Gniampo p, me anno a se, dla me grasiela. E so mia indre a parl de chla ...

MINA. PINA. RINA. ... brtna che labita in fonta ala via con du gos, ol nas lonc compagn dl papagal e al ghecia.

MINA. Precupt mia che me a ta portero mai a fa gir sla me Yamaha.

PINA. A gnia me sla me Suzuki.

RINA. E t na bla Lambrta chla n n?

MINA. Ma Rina, a ta set indre am de sentagn!

PINA. Dai, perch a ta se te, an ta fa t come al sa fa and. An fa nopera pia, dai Mina.

RINA. A ma piasers prpe ediv, ma me de che a sa me mia inc. Al fa frcc cane de f!

MINA. An porter decche i moto alura.

PINA. Se dai. Don che an va a tle. (Si avviano ad uscire).

RINA. Ma sis balurde? I ste moto che in de me c? An san parla gniac p.

MINA. La ga res la Rina n, an rina i rode a porta che la moto.

PINA. Va be, al vler d che an ta fa t che come an fa a-and.

RINA. Che? E come fiv?!

MINA. (Prende una sedia e poi unaltra e le mette una davanti allaltra) an fa finta che chsta ala sis la moto.

PINA. Bla idea.

RINA. (Guarda le due sedie) ele facie isse i ste moto? (Al pubblico) al mi am la me grasila.

MINA. Ma dt mia che ai d scagne?

PINA. An fa finta che la sis na moto. Chentregta.

RINA. Ah, o capit. (Contenta) alura pde giudala a me la sta moto.

MINA. Ma come faret snsa patente!

RINA. A perch a ga l la patente anche pr guid i scagne?

PINA. Ma sensotr! La patente ala ga l deprtt. (Va a sedersi sulla prima sedia a cavalcioni).

RINA. Anche per spusas?

MINA. D! Pr spusas a ga na l d de patenti. Se ta lt mia rest a p.

RINA. (Si accorge di Pina seduta) ma set indre a fa Pina?!

PINA. Dai, stalta-s che a ta porte a fa gir.

RINA. A fa gir sla scagna?

MINA. (DA QUI IN AVANTI AIUTERA RINA SULLA MOTO) ma se a ma apena dicc che an fa finta che al na moto!

PINA. Dai Rina, salta-s dendre.

RINA. (Al pubblico) ma sarale finide?

PINA. Salta-s doc!

RINA. (Sale non a cavalcioni ma con entrambe le gambe che sporgono a sinistra).

MINA. Rina, ma come saltso p?

PINA. (Si gira) te, ada che an s ndl dumela n?! Salta s be doc!

RINA. (Scendendo dalla moto) scsim! (Sale come prima ma con entrambe le gambe che sporgono a destra).

MINA. Ma Rina, ma sarala la manera de salta-s sn dna moto?!

PINA. Che borelta! A ta se restada in dl sesanta. A ta ghe de senta-zo compagna de me o n? A caal!

RINA. (Scende dalla sedia) a caal? Ma che caal p? In doel ol caal che! (Al pubblico) e sars me chla che l restada indre!

MINA. A caal di scagne! lie d ... dla moto ma che ads ai i scagne.

RINA. Va be, va be. (Sale a cavalcioni e stringe forte la Pina).

PINA. Te, ma cosa strnzt p!?

RINA. A ... a ... go pure dend in moto!

MINA. Ma dt mia che ai d scagne?

RINA. Scsim scte, ma me o mia capit se a so s in dna moto, n d caal o a d scagne.

PINA. Fa sito e sta atnta ala strada!

RINA. Te a ta guidt e so me che go de sta atenta? An s meticc p be!

MINA. Sti atnte ala crva zo in fonta.

RINA. (Guarda avanti) in dosarsela chla crva?! A d la erit me de gni na strada!

PINA. (Si mette tutta a sinistra simulando una curva).

MINA. Rina, a gh la crva!

RINA. Mandoe?! Che denacc a gh ol pubblico e basta! Mia che tabt biit n? A sars gniac de erg!

PINA. Ma cosa cntss p! A talse che me astomia. Notre ads ndre and in moto, e and in moto al sancuntra i crve.

RINA. Aggl in dl co la crva otre!

MINA. Dai Rina, fa compagn dla Pina.

RINA. (Si mette come la Pina) Pina an s gniam mia riade? A sompo scmoda.

MINA. La crva al finida, dom.

PINA. E an s riade, crus. (Scende dalle sedie).

RINA. Meno mal. (Scende dalle sedie).

MINA. Essentit laria in di chii?

RINA. Anno sentida de aria me me che dendre!

PINA. Cntn-s pi grse am!

MINA. Pina, al set che a go dend dl mecanc, a gh ol navigatore che ma sampia mia.

RINA. Ma pr forsa che al sampa mia! Ol navigatore al sa dovra in dl mar e mia sla strada! A si prpe d sbrufune.

PINA. Rina, ada che al navigatore saltellare e al va mia in dl mar.

RINA. E me a so che, che a va scolte, quando invece ... (Inizia a piangere).

 

MINA. Cosa ghet de lci ads Rina?

PINA. Al colpa dl t navigato satellare.

MINA. Va beh, al vlerad che al dovrero in dl mar. Basta per che ta desmtt a lci. Perch isse a ta ma fe lci anche me. (Inizia a piangere).

PINA. Ma se lc tte a ma fi gn de lci anche a me. (Inizia a piangere).

RINA. A lcie mia pr ol vst navigante santellato, ma pr la me sorla.

 

MINA. (Piangendo) ala lcia per la s sorla.

PINA. (Piangendo) se, o sentit che la lcia per la Gina.

MINA. (Piangendo) Gina, Gina, Gina.

PINA. (Piangendo) cosa gh scedit ala Gina?

RINA. La me sorla la ciapat i voti.

MINA. (Smette subito da piangere) i voti?

PINA. (Smette subito da piangere) ala s et?

RINA. Se.

MINA. E notre a maavrs lciat perch la t sorela la ciapat i voti?

PINA. Infati, che manera an ga de lcia notre se le al na asna.

MINA. E che voti ala ciapt?

PINA. Ad, de inteligensa anner mia ads tata, ela riada almeno sl sic?

MINA. Ada che per pas a ga l ol ses n Pina.

RINA. Ma cosa cntrl ol ses e ol sic cola me sorla?

MINA. A perch al gniac riada al sic?

PINA. Bisognaa sail.

RINA. Scoltm pr piaser e cnt mia s di sproposcc, la me sorla alndacia suora.

MINA. PINA. Suora?

MINA. Suora-suora?

RINA. Se.

PINA. Suora-suora-suora?

RINA. Se, suora che pi suora ann mia.

MINA. A ma prpe lcia pr ol prnegot!

PINA. Ad che invece a tagaavrst de fa fsta.

RINA. Fa festa perch la me sorla alndacia suora?

PINA. No. Fa festa perch a ta ghe la c tta pr te! E nig che al ta romp i scatole col Tino.

RINA. (Pensa un attimo).

MINA. (Piano a Pina) che m tirala s n po de moral! (A Rina) ma crto! Te ads a ta ghe mia de pensaga ala t sorla.

PINA. Infati! Per ads cosa fet snsa la t sorla? E se a ta sa sntt mal che a gh che nig, come fet?!

MINA. A ta sa p braa de tirala s de moral! Rina, la Pina la scherzaa. Se a ta sa sntt mal ciama pr ... (sta per dire me ma dice) la Pina. (Fa segno a Pina di alzarle il morale. Piano a Pina) diga ergot de fala sta be doc!

PINA. Te Rina, ads a ta ghe pens a fat na fama tta t.

RINA. Ala me et?

MINA. A gh mia et per lamur.

PINA. E p dpo te a ta se am zuena.

RINA. E insoma, mia tat.

MINA. Te, an s quase coscrete me e le n, lerst d cosՏ?

PINA. Ad che a gh anche na cans che la dis che la vita comincia a settantanni!

RINA. Erela mia a quaraquanta?

MINA. No, a setanta!

PINA. MINA. (Cantano la canzone).

RINA. D mate! A so che con d mate! (Al pubblico) a vi lase che a otr! Me ando de l pr mia sentile. (Esce a sinistra).

PINA. MINA. (Cantano la canzone).

 

SCENA III

Pina, Mina e Tino

 

TINO. (Entra da destra vestito di bianco) perms ...

MINA. Ossignur a gh olAngelo custode.

PINA. Me a so am ia e perci al pl mia s ol me de Angelo. Al sar ol t alura.

MINA. Te, a ma fa mal depertt n, ma a so mia gni morta pr ol momnt! Per pi che Angel al ma sma chl balerino de chl film che a ma est in telev ... (cerca di ricordare).

PINA. A se, ta ghe res! Ol film alera ... (cerca di ricordare).

TINO. (Al pubblico) me sars vegniche dla Rina per domandaga de ... (viene interrotto).

MINA. La fevra che la ta e, al sabat sira! co ol titol del film!

PINA. Macch fevra, alera la bronchite del sabat sira!

TINO. (Al pubblico) frtna che la me Rina al mia compagn de chste d. (Alle due) la febbre del sabato sera.

MINA. Evvest che alera la fevra?!

PINA. E dom, fevra, bronchite, gastrite ... smpr de malata al sa trata.

TINO. Scoltim doc, in doela la Rina?

MINA. Alndacia de l.

PINA. Tino, ma che manera ghess chl vestit le, tt bianc?

TINO. Perch le spusam!

MINA. Ardm mia a me che me a ta ma piast mia.

PINA. Con chi barbifle p a ta smt tricheco e a me i tricheci a pde gni soffrii.

TINO. Ma chi al va l votre d! Me le domandaga de spusam ala Rina.  

MINA. Am la Rina?

PINA. Ma ghet pi nig de domandaga de spusat?

TINO. Al cuore non si comanda.

MINA. Spust la Rina e ta edere come la far a comandat le! tr che ol cr!

PINA. Ma ... aials la Rina che ta lt faga la propsta?

TINO. No. Le ialsa mia che le faga la propsta e che ol matrimne al sa far presapoc de che nura.

MINA. Alura m che ta faght ala svlta.

PINA. Ma set sigr che la Rina ala ta dighe de se?

MINA. Ma sensotr, aialsa a le che se la spusa mia ol Tino, aia spusa pi nig. Alura, i fiur dl buche a ta ghie mia. Ghet almeno lanl de fidansamento?

TINO. Me no, a go gni chl.

PINA. E come fet a domandaga de spusat? A ta se prpe tello!

TINO. Al la prima olta pr me.

MINA. E la sar anche l՚ltima se ta sempr isse. Scolta Tino, alura, i fiur a tagghie mia, de anei an san parla gniac, ghet almeno di frasi a eft pr la dichiarasi de diga?

PINA. Almeno chle, ta sa re p bu, me dighe!

TINO. co ... al saavrs mia cosa diga ...

MINA. Che terest de ! Guarda caso, me a go che foiet con scricc di ble frasetine.

PINA. Ma arda te la frtna!

TINO. Dai, dai, dim chle frasetine le, pr la me Rina.

MINA. Alura ... sta atnt n.

PINA. Sta atnt be n Tino.

TINO. A sto atnt! Invit l per.

MINA. Alura ... a ta ghe de diga isse apena a tla det: (legge) tu sei la luce dei mie occhi. Tu sei la luce del mio presente. Tu sei la luce del mio sogno. 

PINA. Quata cornte chelva le!

TINO. Pina, lasela ndannacc pr piaser.

MINA. Dpo la luce a ta ghe de diga: (legge) tu sei il faro della mia vita. Tu sei il faro del mio cammino. Tu sei il faro della mai biologia.

PINA. TINO. Biologia?

MINA. Che a scricc isse, e perci al sar bl laur de d dl sigr.

PINA. Sperem. (Al pubblico) perlomeno al mia ol faro dla biologica!

TINO. Pde iga me chl foiet le?

MINA. Ma schrzret!? A ta ga fare mia la dichiarasi col foi in dim ads?!

PINA. N no, che figre! A memoria.

TINO. Pi o meno a ma sa regorde rgot. Luce ... faro ... se, se, al so chl che a go de d.

MINA. E dpo, a talse come a ta ghe de fala n?

PINA. Mina, cosa lt che al sape chsto! Ma al vdt in che stato? Al vdt mia che ovet de ide?

TINO. Ma crto che al so: quando la de a ga dighe chle frasi le.

MINA. Se, ma a ta ghe de dighl in zencc.

PINA. Gisto.

TINO. In zencc?

MINA. Ma sensotr. Dai, fa la proa cola Pina.

PINA. Con me? Ma set balurda? A go na reptasi de difnt me n! Tino, fa la proa cola Mina.

TINO. Decidif p, prima che la ria la Rina per.

MINA. Dai, e che, a ma sa sacrifichero.

TINO. (Si inginocchia in terra su un cuscino).

PINA. E ads?

TINO. Infati, cosa a goi de fa ads?

MINA. Ads a ta ghe de ciapam la m.

PINA. Madonname che snso.

TINO. (Prende la mano di Mina).

MINA. (Fa una smorfia) ads, prima de diga chle ble frasi de prima, a ta ghe de fa i premiliminari.

PINA. Bestia!

TINO. E cosa sarsi chi priminilari?

MINA. Alura. A ta cominst a ciamala col s nm.

PINA. Dai, ciamla.

TINO. Rina ...

MINA. Si tesoruccio ...

PINA. Mina!

TINO. Sta atnta a chl che ta dight Mina n!

MINA. Scsim, scsim. Dpo a ta ga dight: Il mio cuore batte per te passerottino mio.

PINA. (Al pubblico) la Rina passerottino? A me la ma sma pi che otr fas.

TINO. Il mio cuore batte per te passerottino mio

MINA. Anche il mio cuore batte per te, bign mio.

PINA. Bign mio! Ma Mina cosa fep?!

TINO. Bi ... bi ... gn? A ta se mia la Rina te n!

MINA. Scsim scsim, al so mia perch ma a ma lase ciap dla sitausi. Saroi bambsa? 

PINA. Alura sirca de mocala perch a ma fi snso tidd.

TINO. Ei finicc i priminari?

MINA. No, ads a gh am l՚ltm primiliminare.

PINA. Desciult e fenesela p f.

TINO. Smeff che almeno ando dla me Rina,

MINA. E dom che la scapa mia! Alura ... pr ltm che al ol pi importante a ta ghe de diga: Ti chiedo di sposarmi tesoro mio.

PINA. Madonna Signur an ga s!

 

SCENA IV

Pina, Mina, Tino e Rina

 

RINA. (Entra da sinistra e nessuno la vede).

TINO. Se so emusiunat! (Si concentra) Ti chiedo di sposarmi tesoro mio.

RINA. (Rimane di pietra).

MINA. Certo mio tirabaci.

PINA. TINO. RINA. Tirabaci?

RINA. Tino! Mina! Come a va sa permetif de fa chi laur che in de me ca! F de che sbt!

TINO. Ma Rina ada che gh nequivoco.

MINA. Rina, ada che lՏ mia come al sma!

RINA. Ann mia de equivochi, o est be chl che ghere de t. Te Mina, al sere che a ta sert mia na amisa, ma te Tino, che pil s stmc a faga la dichiarasi ala Mina.

MINA. Te, perch cosa gaavrs me chel va mia?

PINA. Mina, lt che cminse dndoe?!

TINO. Ma Rina, ada che a sere indre adoma a fa i proe per dpo ditl a te.

RINA. Se, dighel a erg dotr.

MINA. Ma Rina, ada che l ira! Ada che alera indre a fa i proe perch al ghera pura de fa ... (pensa che dire).

PINA. ... brta figra!

TINO. Prpe isse. Rinuccia, me a ta le te! Adoma te!

RINA. Dight delb o ta set indre a tm in giro?!

MINA. Macch in giro! A tal lase coi m e coi pe!

PINA. E me a tal lase con tt ol rst. Dom che nva Mina.

MINA. Se-se, dom. Ciao piccioncini! (Esce).

PINA. Ciao fagianini! (Esce).

TINO. Rina, perdunm! Me le adoma te. Per a ghere pura de fa di figre e alura ...

RINA. ... e alura a te dovrat la Mina.

TINO. co, braa, prpe isse.

RINA. (Si mette in posa, alza le spalle e aspetta la dichiarazione di Tino).

TINO. (Si schiarisce la voce e fa le prove girato dalla parte opposta di Rina).

RINA. (Spazientita) alura? gnt alad?

TINO. Ada che l tat me so che che.

RINA. E me a so pronta.

TINO. A poame a so pront.

RINA. E alura sta dichiarasi!?

TINO. Ah gi la dichiarasi. Rina ...

RINA. Si ... te, ma a ta sa mtt mia in zencc come te facc cola Mina?

TINO. Rina, a ma fa mal i zencc dpo che o facc la dichiarasi a chla sterlca l.

RINA. Cos? Te a ta ghe facc la dichiarasi ...

TINO. Per finta!! A talse che aiera proe.

RINA. Al so mia se go de fidam, con tte chle che te me facc det.

TINO. Rina, fidt de me, fidt de me. (Va a prendere la sedia, si siede).

RINA. Ma cosa fep?! Sa snttzo ads?!

TINO. Invece de nzenociazzo, a ta fo la dichiarasi sentazzo. Semia conteta?

RINA. Otr che conteta!

TINO. Rina, Rinina, Rinuccia, Rinucciona, Rinuccetta ... (viene interrotto).

RINA. Pientela p le e ve al dunque.

TINO. Rina, vuoi diventare la mia consorte, la mia compagna, la mia anima gemella, la mia ... (viene interrotto).

RINA. Pderst mia dim: ҅lt ispusam?

TINO. Certo che le.

RINA. No. Te a ta ghe de domandam se me ta le spusat.

TINO. Se certo, ma dato che a tamle domandat te, e me a to respondit de se, ale ase o n?

RINA. Gniampo. Fam la dichiarasi o ta cucht negot.

TINO. (In fretta) Rina, passerottino mio, ltispusam Rina?

RINA. (Con dolcezza) che amore. Se certo, Tinuzzo mio.

TINO. (Compiaciuto) grazie Rinetta. E la dichiarasi al mia finida che. A go anche na poesia de dit.

RINA. na poesia per me?

TINO. Se, scricia de me adoma per te.

RINA. Sentem. (Si siede anche lei. Al pubblico) Come al ma ama!

TINO. (Fra s) a ma sa regorde mia tat. Sperem. (Pensa ad alta voce) tu sei luc mi occ pre nat ... (viene interrotto).

RINA. Ma set indre a f p! Da quando a ta parlt cines?

TINO. Ma n Rina, chsta al na poesia pr te.

RINA. Ma ghet de scriemla in cines p?! Come faroi a capila?

TINO. Ma n Rina, al mia in cines.

RINA. A ta ma dighere mia che a te me scric la poesia in giapunes ads?!

TINO. Ma Rina, a tlo scricia in italiano. Al na poesia che o scric col cr.

RINA. (Al pubblico) che bambo, al pdia dovr la pna!

TINO. Scoltm be: tu ... sei ... la luce dei miei occhiali ...

RINA. (Al pubblico) che paroline dolse.

TINO. Tu sei la luce del mio presepe.

RINA. (Al pubblico) al anche natalisio.

TINO. Tu sei la luce del mio bagno.

RINA. Bagno?

TINO. N, n, mia bagno! lie d ... ragno! 

RINA. Ragno? Ma ... ma ...

TINO. Tango! Tu sei la luce del mio ... tango! (E fa due passi di tango. Al pubblico) indasa cosa lera dicc la Mina! Frtna ala biit ol tango.

RINA. (Al pubblico) issentit che paroline? Come al sa far a liga mia be!?

TINO. E ... o mia finit. Sta atnta ... tu sei il foro ... (viene interrotto).

RINA. Foro? Che foro sarsi me?

TINO. Faro, faro. O sbagliat a parl. Tu sei il faro della mia villa.

RINA. (Al pubblico) e per illmin na villa a ga na l n!

TINO. Tu sei il faro del mio camino.

RINA. Camino? Che manera camino? (Al pubblico) mia che a ga salte in mnt de brsam n!

TINO. Cammino! O sbagliat am turna. Cammino. Tu sei il faro del mio cammino.

RINA. A ta sbaglit n po sps a ma sma. (Al pubblico) a so ol faro dl s cammino ... a scte zam.

TINO. Tu sei il faro della mia ... (Al pubblico) a ma sa regorde mia l՚ltima! Tu sei il faro della mia ... b ... b ... bici.

RINA. Ol faro chl denacc o chl dendre?

TINO. Tutti e due Rinetta.

RINA. (Al pubblico contenta) a so i s du fanai. A so conteta Tino.

 

SCENA V

Pina, Mina, Tino e Rina

 

MINA. (Entra indossando un abito elegantissimo. Ha con s una borsa) alura tt apst?

PINA. (Entra indossando un abito elegantissimo ha con s una borsa) notre an s pronte.

RINA. Che manera estide s isse?

TINO. Perch de che nura a gh ol nst matrimone.

RINA. Ol nst matrimone? De che nura? Ma me a so mia pronta! An pdi mia fa ndom Tino?

MINA. Indom? Ma set mata? A go de dandre ol vestit istasira ala me csina me n?

PINA. Rina, spusl intat che al ta spusa, dam iscolt a me. (Al pubblico) se chsto al cambia idea a ga toca soportala am notre.

RINA. A ta ghe res Pina. Pta ma, me a go mia ol vestit de spusa. Come foi?

TINO. A me a ta mande be anche caada-s isse. Pr me a ta se zam bl fuscello.

RINA. Fuscello? Soi isse sca?!

PINA. A be te, basta che la respire ...

MINA. A go che me ol vestit per te Rina a tlo dicc a prima! Dom che an va de l a metil s.

PINA. E me a go ol buche pr ol Tino. Don de l.

RINA. Dom, dom alura. (Esce).

MINA. Indondaris snsa ol vestit! (Esce).

TINO. (Al pubblico) ivvest come a so bl? (Fa qualche passo di danza con giravolte). Per la me Rina chsto e dotr. Spere che anche la me futura spusina la sabe estida mi dla Mina. N perch, conoscendo i gscc dla Mina a ma e ol mal de pansa. Livvesta? La Pina la ga am n po de gst, ma prpe poc n, ma la Mina, zero. Che dighe zero, sota zero.

SUONO DI CELLULARE (SILENZIOSO) CHE TINO HA NELLE TASCHE DEI PANTALONI

TINO. (Muove la gamba dove si trova il cellulare) al ma vibra ergot. Ma cosa saral?! Ad che al mia chl che pens otr n? (Mentre parla toglie il cellulare dalla tasca dei pantaloni) al ol me cellulare snsa la suoneria. (Guarda il cellulare) Lino. Al me amis che al ma ta per la cerimonia dato che me go de laur. (Risponde) ciao Lino. Gh tt apst alura? ... come? Ai cambiat olantipast? ... e che manera? ... e va be dai, ps al val lotr ... cosՏ? ... lautista al ve mia cola Mercede ma cola Ferrari? ... a me al ma-a be, basta che al cambie mia ol prese. I fiur? ... CosՏ? Ma cosa ta salta in mnt de fa port i crisantemi in cesa! Ma me dighe che te ta capest negot?! Al mia feneral ma matrimne! ... scolta, se ol t matrimne al stacc feneral ol me al mia isse, ecapit? ... come a ta pdtpio?! ... ad Lino che se a ta ma fe scap la Rina dalaltar al so mia cosa ta fo ... a te metit det insma di orchidee ... e, al va zam mi ... a te comprat i ani ... ga mancaa che ta sa regordst mia ... se, dim ... am laur? ... ol prest? Se crto che al conse ... cos? ... cos? ...  (Viene interrotto).

 

SCENA VI

 Tino e Mina

 

MINA. Tino, cosa fecche am?! A ta pdt mia t la Rina col vestit de spusa. Al porta mal.

TINO. (Sempre al cellulare) dight delb? E ads? ...

MINA. Alura Tino? lt ind f la cesa a spetala o cosՏ?

TINO. (A Mina) va be, va be. (Mentre esce parlando al cellulare) se, se, a ma sa fide de te. met a pst tt, ma recomade ...

MINA. (Al pubblico) al quase pronta. Ala far mia sfigr ol s Tino. (Alza la voce verso sinistra) Rina, Pina, alndacc, egn che.

 

SCENA VII

 Mina, Pina e Rina

 

PINA. (Entra da sinistra) al gh mia, e de-det Rina.

RINA. (Entra da sinistra con labito da sposa. Da decidere se un vero abito o qualcosa di divertente) Mina, a ta pdit mia regalam estit pi bl.

MINA. Prestat, mia regalat, prestat. E sta atnta de sporcal mia s a disn perch la me csina la ga de prestaghl a notra spusa stasira.

PINA. Dom alura.

RINA. E ol vl? Andaro mia snsa l.

MINA. Ol vl? La me csina ala ma mia dacc ol vl.

RINA. A pde mia nd in cesa snsa ol vl, iscte!

PINA. La ga res Mina, che spusa ela snsa ol vl?!

RINA. Me de che a ma sa me mia snsa ol vl.

MINA. (Controlla la sua borsa e toglie un velo che non ha niente a che fare col vestito da sposa di Rina) ad che ol vl! Dom alura ... (tira la Rina verso luscita a destra).

RINA. (Mentre esce) al ma sma mia prpe adatat ... ( fuori a destra).

PINA. (Mentre esce) al va benone! Ta se la spusa pi bla che ga sis mai istacc.

 

 

SIPARIO

 

 

 

 

 

 

ATTO SECONDO

 

A casa di Rina. Tutta la stanza coperta da indumenti intimi e altri indumenti, scarpe comprese, di Rina e Tino.

 

SCENA I

Mina e Pina

 

MINA. Perms ... sis riacc?

PINA. Perms ... ma ... ma ...

MINA. Ma cosa gh scedt che, Pina?

PINA. Al so mia me!

MINA. De s riacc dal viagio de nosse, ai riacc.

PINA. E al sa t anche be. (Prende i mutandoni di lei).

MINA. (Prende i mutandoni di lui).

PINA. Mina, pnst anche te chl che pnse me?

MINA. Te cosa pnset?

PINA. Chl che ta pnst te.

MINA. E poame pnse chl che ta pnst te.

PINA. Prpe: in viagio de nosse de quindes de ... arda che, l come la prima ncc.

MINA. Che mia ia.

PINA. Prpe, al botep andalcc deprtocnt.

MINA. Diml mia a m. Ad, che pace l spianada in chl lcc a ard ol me telefilm preferit: Miami Vice (si pronuncia esatto).

PINA. Mai vest. A me al ma pia ol Miami Vice invece (si pronuncia come si legge). Comunque gniac ol me m al faa chi laur che. Pvra Rina.

MINA. Pvra Rina, pvra Rina! Magare le al anche conteta n. In quinds de, de viagio de nosse, ala avrs pdt anche itiscdit la oi me dighe.

PINA. Me la pensae mia isse fuochista la Rina.

MINA. Pina, al sa dis fuocosa e mia fuochista.

PINA. Sempr de fiama al sa trata dom.

MINA. Spere che ol viagio de nosse al ga sabe almeno piasit.

PINA. (Al pubblico) ad che an gla regalat notre n?

MINA. Ol nst regal pr la nsta migliur amisa.

PINA. In prensepe a mera pensat de mandai ai Ses ascl per ai ga dicc che al faa trp colt e notre a mals che ala Rina ala ga zam i scalmagne e alura a ma cambiat.

MINA. E isse a mera p pensat de madai ai Maurizio.

PINA. Se, al Maurizio Costanzo! Ma Mina, cosa dightp?! Mauritius! (Come si scrive).

MINA. Scsa Pina, coi nm me a ma sa confonde smpr.

PINA. Al saavroi mia! Per ai Mauritius al costaa trp pr d persune.

MINA. E notre balse, cosa a mai facc? A ma prenotat ol viagio de nsse adoma pr la Rina.

PINA. Per le ala lia mia part deprscnt e alura a ga tocat cambi am turna.  

MINA. Alura a ma pensat de regalaga ol vias alle Bananas.

PINA. Am! Ma Mina al sa dis alle Baiamas! Chentregta!

MINA. Ma anche ale Baiamas ... ma set sigra Pina che al sa dighe isse?

PINA. Ma crto! Ad che me a ga so tt a memoria olAtlantico Geografico n.

MINA. Ma anche ale Baiamas, bisognaa lasaga l n՚cc del co. E cap be che me e la Pina an s zam ghecie e perci al ga smea-a mia ol caso de lasaghn gni de cc.

PINA. Alura, am pensat de fai ind n po pi vis.

MINA. A Pansalm. (Corretto si dice Marsa Alam ma si sbaglia di proposito).

PINA. Macch Pansalm dEgito! Al sa dis mia isse!

MINA. Te, ad che chl Pansa ... le, al sa troa delb in Egitto n?

PINA. Paesalam per al sa dis! Cosa farst te snsa de me, sorla?

MINA. A sars ... figlia unica!

PINA. E comunque gni Paesalam al pdia mia nd be. Ala Rina ol salam al ga fa mal, a ga fa egn f d chi cotegcc!

MINA. Te Pina, a t i esticc che a gh in giro mia tcc i tipi de salam ai ga fa mal a ma sma.

PINA. E pr fala crta ... (respiro).

MINA. Spta amnpo a tgnela crta!

PINA. Mina, interompm mia pr piaser che desbambosade a tanne cntass a se inc. Insoma, al f, an ga regalat ol viagio de nsse a Rimini.

MINA. Rimini al bl post, al fa colt se e no e an ga staa det col prese.

PINA. E quinds de an ga pagat n! Mia na setimana.

MINA. Per la Rina questo e altro.

PINA. Chsto e basta! Dai chenva. An vegner che pi tarde.

 

SCENA II

Rina

 

RINA. (Spia dallentrata di sinistra) elendacie? (Entra) meno mal. Ads alura pde ritir i pagn. A so riada lotrer e forse a cominsero a iga n po de pace. Come a so stfa! A pd mia crt. Ol me Tino al ma btat a tra. Ad che l mia come cred otr n! Quinds de, dinferno! Apena riacc a Rimini el mia saltatf cola prostata! Quindes de, de spedal, otr che viagio di nosse! O facc linfermiera de e ncc! (Guarda gli abiti che ha in mano) chi esticc che? Chi esticc me e ol Tino a mi meticc-zo apsta pr chle d l! Al sis mia che figre an fars se ai ss che an s stacc al՚spedal e mia alalbergo? E pi figra am se i ss che non abbiamo consumato. E pnse che an cnsmer gni mai oramai. Operat ala prostica, al sis poa otr i consegunse ... A saroi mia sfrtnada me?! Con tcc i mgn sani che ghera in giro, a goi mia dend a spus scalcagnat dl gnr?!

TINO. (Spia dallentrata di sinistra) elendacie?

RINA. Se, aiendace.

TINO. (Entra) meno mal. Cosa gh de fa pr mia fasiscopr! Dai, metapst chi pagn le. 

RINA. Subito padrone.

TINO. Rina, ada che a to mia comandat n, to dicc adoma in buna manera de mvvi i pagn prima che al rie che erg dotr dopo chle nastune di t amise.

RINA. lt che al vgne che chi a mesde?

TINO. Ol me padr. Ol me nf padr. A talse che al ma ciapat in simpatia e al vl vegn che a mangi ol salam nostr.

RINA. Ah, gi che ta fe pi ol pust ma ta fe ol magaziner.

TINO. Ad, dim negot. A pdi t f la malata per via dla prostata e invece ... (viene interrotto).

RINA. Scolta prostica, me ando dela a met apst chi esticc che. (Sta per uscire ma si ferma) ah, se i capits che, chle d la, regordt come ta ghe parl. Capit? (Esce a sinistra).

TINO. Se, se, precupt mia. (Al pubblico) serendre a d che o gniac pdtiraf la malata pr via di s amise. E n, al sa pdia mia, ai sars vegnide a sa che la luna di miele ala gh mia stacia. Sis macc che figre?! Ads a fo pi ol pust prch la paga lera mia sto granch. Invece ads a fo ol magaziner a ciape de pi, anche prch a fo i tri turni. O cominsat sbt ier e chsta setimana a fo la ncc. Mia che la ma piase la ncc per almeno a porte a c n po de solcc de pi. Ads a go fama (indicando la parte sinistra dove da poco uscita Rina). Stancc, a va dighe mia che ncc, ghel mia stacc nincendio in dl magaz in banda al me? Pomper e croce rosse a tutto spiano. A ghera restat det d persune e ghirs de sentile a us. Spere che ai sabe facc negot.

 

SCENA III

Tino, Mina e Pina

 

MINA. (Entra da destra) perms ...

PINA. Sis impe?

TINO. Ad chi gh che?! Chi non muore si rivede proprio !? (Fra s) ah gi che go de parl in Bolognes.

MINA. Tino, tt apst?

PINA. Poa la Rina?

TINO. (Parlando con laccento Bolognese) se, se, tt apst. E dato che gh tt apst ads pd anche nd f di pe ... ehm ... volevo dire ala sta c.

MINA. Ma che frsa che ta ghe. Ma la Rina indoela?

TINO. Al de l.

PINA. Ma che manera a parlt in chla manera le?

MINA. Che la sis na malatia?

TINO. Malatia? Gniana malatia! Gniame e gni la Rina an s stacc malacc a Rimini. E nig di du al stacc al՚spedal. (Al pubblico con voce normale) mi s ciar sbt.

PINA. La Mina la santndia che manera a ta parlt isse.

TINO. Isse ... come?

MINA. (Da qui in avanti parler anche lei bolognese) con chsta us che a ta parlt.

PINA. (Da qui in avanti parler anche lei bolognese) se prpe con chsta us.

TINO. Pro otr a sta d setimane de fila al mar a Rimini e eder se parl mia compagn de lur.

MINA. Me a ta crde. Du mencc che ta snte parla ol romagnolo, al parle poa me. Al sntt Pina ol me romagnolo?

PINA. Crto che al snte e pnsa che al parle anche me. Te Mina a tal sntt ol me romagnolo?

MINA. Se, se, al snte, ecome se al snte. Tino, per a ta ma smt mia tat nighr pr vesistacc quindes de al mar.

TINO. (Si guarda) se, a so mia tat nighr ... perch ...

PINA. Nigher pr negot ...

TINO. (Ricordandosi cosa dire) pro otre tt ol de a stasota lombrel a t se dient nigre!

MINA. E n, a stasota lombrel al sa dinta mia nighr.

PINA. E semmai ndac a fa ol bagn in dl mar?

MINA. n po de culur al sa ciapa smpr in dl mar.

TINO. Se ... pnse de se ... ma me ... ma me ... (pensa) ... me o facc ol bagn ... colombrel sura.

PINA. E come fat a fa ol bagn e tegn salt colombrel?

TINO. La Rina. La Rina la ma tegna salt olombrel.

MINA. (Piano a Pina) Pina, la nsta amisa al dientada na srva dla gleba.

TINO. Ads se a va fa negot ando a pos n po.

MINA. Indoet zam! An s egnide che pr laur e perci ... (Piano a Pina) Pina, domandega come lndacia la prima ncc.

PINA. (Piano a Mina) a tlere zam dicc prima che me a gaavrs domandat negot de chi laur le! A go ergogna. (A Tino) Tino, come lՏndacia la prima nc?

TINO. La prima ncc?

MINA. (Piano a Tino) la Pina ala santenda ... la prima ncc.

TINO. Ad o apena finit de parl dla me prima ncc al pubblico. (Al pubblico) el mia ira forse? Ad, parlm mia dla prima ncc.

PINA. (Incuriosita) che manera?

MINA. (Incuriosita) cosa gh scedit?

TINO. Fc e fiame depertt.

MINA. Essentit Pina? Fc e fiame.

PINA. Pvra Rina.

TINO. Me a sere le in banda e mrie dl colt.

MINA. Pina, al mria dl colt.

PINA. Pvra Rina.

TINO. E che cainade che sente.

MINA. Al senta i cainade.

PINA. Povra Rina.

TINO. E pr parl mia di pomper e di crocerosse che gh riat.

MINA. Pina, a ghera anche i pomper e i crocerosse.

PINA. Povra Rina.

MINA. Ma Tino, e la Rina? Cosa disiela la Rina?

TINO. La Rina? Cosa cntrela la Rina? Ala ghera mia la Rina con me.

MINA. Ma come? E i fc e i fiame?

PINA. E ol colt e i cainade?

TINO. E con chsto cosa cntrela la Rina? La Rina alera a c che la durma beada.

MINA. (A Pina piano. Preoccupata) Pina, alera mia cola Rina a fa chi laur le, ma con d՚notra!

PINA. Povra Rina!

TINO. Sperem che chi du che ai vusa-a ai staghe be.

MINA. (A Pina piano. Preoccupata) Pina, alera con du megn!

PINA. Povra Rina! Per ads basta n Tino?! Come ipdifa laur dl gnr ala Rina!

TINO. Perch cosa a goi facc?

MINA. Cntn s am na quac!

TINO. (Al pubblico) segon me chste d ai biit. Scte, se a va fa negot me ads ando a pos.

MINA. Mandet mia a laur?

PINA. Set am in licensa?

TINO. Ma se a vo apena dicc che in de fabrica stancc a gh stacc nincendio e che gh riat pomper e croce rosse e ai portatvia du operare che i usaa saldo?! Ah perch otre al si mia ... a fo pi ol pust ma fo ol magaziner in d՚na fabrica. A fo i squadre. (Sbadiglia) a va salde. (Esce a sinistra).

MINA. Pina, al parlaa del laur e mia dla Rina!

 

SCENA IV

Mina, Pina e Rina

 

RINA. (Entra in scena).

PINA. A ma smeaa a me che la Rina ala fds isse fuocosa!

RINA. Te, ada che me a so fuocosissima n? E p dpo, che manera a parl a chla manera?

MINA. Ad, al stacc ol Tino che al snviat a parl isse e notre an ga sndace indre.

PINA. E te che manera a ta parlt mia ol romagnolo?

RINA. E perch a gaavrs de parlal?

MINA. La dicc ol Tino che sta insma ai romagnoli al ve natural a parl isse.

RINA. (Parlando anche lei il romagnolo) crto che al isse. Per me o facc anche ala svlta a riparl ol bergamasc.

PINA. A ta fa negot se a parle a me ol bergamasc?

MINA. Poame n le parl am ol me bergamasc.

RINA. (Tutte smettono di parlere romagnolo) ma se, a gh mia di poblemi. Ma Pina, cosa disit te prima? Che me a so mia fuocosa?

PINA. Me o dicc isse? Ma n, a taavre capimal!

MINA. Ma crto che te capit mal! La Pina la dicc che te a ta se tat fuocosa, ma tat che adoma a sta vis al sa snt i fiame.

RINA. Ah, isse al va be.

PINA. Cntm s p, come lndacc ol viagio de nosse. Ghevit botep?

RINA. Otr che botep! A ma girat saldo. An s mai fermacc! (Al pubblico, triste) al՚spedal ai ma ciamaa lanfermiera in bianco.

MINA. CosՏ? Setindacia al՚spedal?

RINA. Al՚spedal? Cosa dight p Mina?!

PINA. Te a ta ghe dicc al publico ergot de spedal e de bianco.

RINA. Coset capit!? Me o dicc al pubblico che ... in spiagia ... a ghera ninfermiera ... che alera ... estida de bianc!

MINA. Ah.

PINA. Come lt che ai sabe estide i infermiere se mia de bianc!

MINA. (A Pina piano) Pina, ada che me o sentit beh, la dicc ergot de spedal. Sta atnta. (A Rina con fare indagatorio) e comerela sta infermiera?

RINA. Alera estida coscosal bianc.

MINA. Ma chliscosal le, al ghera i but in banda o i but in dl ms.

RINA. co ... co ... a ma sa regordero di but dlanfermiera in viagio de nosse? Dom! Domandim invece tcc i nei de tt ol crp del Tino che chi a ghi so a memoria? (Al pubblico fa segno come per dire: quando mai!) i but a ma sa regorde mia ma va sigre che alera bianc compagn dl me fasl. (Estrae il fazzoletto dalla tasca per soffiarsi il naso).

MINA. (A denti stretti) parla mia de fasi Rina!

PINA. Rina, ta ma fe egnmmnt ol me fasl.

RINA. De che fasol p?

MINA. Ad, fa sito. Ala snsognada de s indacia in Ruscia e de iperdit l ol fasl che al ga regalat ol s por m e che la troa pi a c. Al quindes de che la ma fa dient mata ma me a go mai dacc dl tra.

 

 

SCENA V

Mina, Pina, Rina e Tino

 

TINO. (Entra da sinistra).

PINA. Ads a ghi de tam a tro ol me fasl che o perdit in Ruscia.

TINO. Te a ta sedacia in Ruscia?

RINA. Cosa fet ammpe Tino?

TINO. A fi tat de chl cast che ai va snt infena ... in Ruscia.

PINA. (Si siede) ads a ghi de fam turn in Ruscia e isse a troe ol fasl che al ma regalat ol me por m e che o perdit in Ruscia in dl sgn.

TINO. N ma, che gh ergot che al ma turna mia. Chsta che, ldacia in Ruscia? Ma quando mai? Forse ala snsognada.

MINA. Prpe. Ala snsognada dlb de s indacia in Ruscia e de iperdit l ol fasl che al ga regalat ol s por m e che la troa pi a c.

PINA. E me le insognam am de s in Ruscia chesse porte a c ol me bl fasl.

TINO. (Al pubblico) ma come al sa far a port a c fasl da sgn?

PINA. Me a so sigra de riaga.

TINO. E alura va a c e dorma.

PINA. E no, ala me c garie pi ansognam, gniac a c dla Mina. Rina, ta fa negot se proe ansognas che ala t c?

TINO. Ala nsta c!

RINA. Se crto Tino, chsta oramai al la nsta c. (Al pubblico) ma a sontestada s adoma a me n per.

TINO. Scolta Pina, notr an s apena egnicc a c dl viagio e an ga dotr de pens ads!

PINA. Pr me al trp dolorusa sta perdita invece.

TINO. Ma scolta Mina, ragiun, cosa cՏntrl ads a stache a parl dl t faslet?! Al tca mia.

MINA. Al ga mia tcc i torcc per ol Tino. Pina, al mi parla dl s viagio de nosse.

RINA. N-n, me dighe che an ga de fandorment la Pina e faland in Ruscia. Al na perdita ma mia de schrs ol s faslet.

TINO. Rina, almeno te!

RINA. (Piano a Tino) ma scolta Tino, ada che chste ai sanvia a parl am dl viagio e talse che an ga pl mia diga dela nsta aventura in spedal ...

TINO. (Piano a Rina) o capit ma ... ma ... per a pensaga me, forse a ta ghe res. Mnd s notr discors se de n a so sigr chenfa mar.

PINA. Alura? Le longa tat la confesi? Dai, ads proe a durm.

RINA. (Fingendo) Tino, dom, ai i me amise. (Ironica) e p dpo ai ga regalat chl bl viagio de nosse che notr du a ma facc al՚sped ... al mar de Rimini.

PINA. Me so pronta. (Chiude gli occhi).

QUALCHE SECONDO DI SILENZIO.

TINO NON E CONTENTO.

TUTTI GUARDANO PINA NELLA SPERANZA CHE SI ADDORMENTI IN FRETTA. PINA SEMPRE CON GLI OCCHI CHIUSI SI APPOGGERA PRIMA A DESTRA E POI A SINISTRA.

PINA. A ga rie mia andormentas. Pd mia tam?

TINO. (A Rina piano) Rina, te ta ghe res, ma al pi fort de me. (A Pina) Pina, pr piaser, va ala t c a durm. Anse, an fa che gni alindaghe ala s c a durm?

MINA. Ada che se la Pina la sa fisa laur, nig aia smsh.

TINO. Se ma chsta l la me c e perci ...

RINA. ... e perci la Pina la dorma che. (Piano a Tino) tanto anche notr ormai an pl adoma che durm! Sta bu doc!

PINA. Garie prope mia adandormentas. Pd mia cant na cans?

TINO. na cans? Ma me dighe che te a ta capest mia tat ... (Viene interrotto).

RINA. La Pina al la me amisa e la capes tt come capese me. Al va be?

MINA. Braa Rina, fas mia mt sota i pe de chla zetle.

PINA. (Con occhi chiusi) alura, sta cansuncina?

MINA. Otr egnmindre. Fa la nanna ...

MINA. RINA. ... fa la nanna coscina di pollo ...

TINO. (Al pubblico) otr che pollo, chsta al pvi!

RINA. Tino, diga mia chi laur le ala me amisa n?

PINA. (Con occhi chiusi) alura sta ninna nanna?

MINA. RINA. TINO. ... fa la nanna coscina di pollo, fa la nanna coscina di pollo, fa la nanna coscina di pollo ...

SILENZIO. TUTTI GUARDANO PINA E SPERANO CHE SI SIA ADDORMENTATA.

PINA. (Apre gli occhi) negot de fa, la cansuncina la fa mia eft!

TINO. Pina, che de f, a gh bl ricovero. Ma ... de chi bi-bi. Magare a gh di pscc libr in doca a ta pdt sognas tt chl che ta ghe ia.

MINA. La me sorla la sa ms mia de che.

RINA. La Pina, la ga de tro ol fasol dl so por m, che!

PINA. Cosa an fai ads alura?

MINA. O troat! De solt, per indormentas al sa cnta mia i pecore?

RINA. Mina, come an farai a cnt i pecore se che a ga n mia?!

TINO. (Al pubblico) o spusat na cima. Se, de rapa per!

PINA. Mina, a ta ma fare miand infena in montagna a cnta i pecore n?

MINA. Ma n, a gh de cnta i pecore, na a na. Icapit?

RINA. Se, se, me o capit. Pina seraf i cc che cominse a cnt me. Alura ... una pecora la sa ciama Giuditta. notra pecora la sa ciama Paola. notra am de pecora la sa ciama ...

MINA. Ma Rina, cosa set indre a fa?

RINA. A cnt i pecore per la Pina.

TINO. Volevasi dimostrare: a stare con le pecore si impara ... a belare.

MINA. Al sa fa mia isse a cnt i pecore.

RINA. No?

MINA. No. Al sa fa isse: una pecora, due pecore, tre pecore, quattro pecore ...

RINA. Adoma isse? Snsa ciamale per nm?

PINA. Rina, come an fai a ciamale per nm snsa sa ol cognm?

MINA. Dai, dai, tcc insma.

MINA. RINA. TINO. Una pecora, due pecore, tre pecore, quattro pecore, cinque pecore, sei pecore, sette pecore ...

MINA, TINO E RINA COMINCIANO AD ADDORMENTARSI MENTRE PINA NO

MINA. RINA. TINO. (Vanno pianissimo fino allultimo per poi smettere perch si sono addormentati) otto pecore, nove pecore, dieci pecore ... (Smettono perch i tre dormono).

PINA. (Apre gli occhi) alura? And pinnacc? Ad che me a so am desda!

MINA. RINA. TINO. (Si svegliamo allistante e si stiracchiano).

MINA. Set am desda Pina?

PINA. Se. I pecore, a me ai ma fa negot!

TINO. (Al pubblico) chla le? Gni na pntra de cianuro ai stenca le.

RINA. Tino, ads fenesela n? Chste ai i me amise e perci ai va tratade be.

MINA. Rina, che manera isse gentile con notre?

PINA. Fa sito Mina che se a ga e in mnt che an vlia portaga vi ol s Tino, an s gniac de erg.

TINO. Ad che otre a sindre a fa i cncc snsa loste. E l՘ste stan al gh. (Indica s stesso).

PINA. Te oste, a so dsda am me n? (Triste) ma come faroi a tr ol fasl dl me por m? L come se al ma fdss mort d olte.

MINA. Poate per n Pina! Pdit mia nsognas de s che a Brsa? Perch prope in Ruscia? Ada che al cnt insognas de s a Brusa e al cnt insognas de s in Ruscia. La Ruscia al delunt e perci a ga l pi tant tep andormentas.

PINA. Mina ada che ai sogni non si comanda.

RINA. Ol rosare! Pina, a gh de di-s ol rosare.

PINA. Va be, proem a col rosare.

TINO. No, no, ol rosare p n ?

MINA. Che manera n ol rosare?

TINO. Ma pr carit! In spedal an disia rosare de e ncc per pas ol tep!

MINA. PINA. In spedal?

RINA. (Sta inventando) se ... in spedal quando ... ol Tino ... al faa ol militar. N Tino?

TINO. Se-se, quando fae ol militar a so stacc in spedal.

PINA. Te a te facc ol militar?

TINO. Se crto. Ad che me o servit la patria n? E ads a serve la me Rinuccia. El mia ira amoretto mio?

RINA. Se, prpe. (Si gira dallaltra parte, triste) bianco, bianco, bianco! A go it gni chla sodisfasi.

MINA. Bianco? Che manera edicc bianco?

TINO. (Affrettandosi) perch inc a ma mangiat la pasta in bianco.

PINA. Scte, va regorde che a ghi de fam indorment.

MINA. Ah gi. Pt, se ol rosare an pl mia dil, cosa an fai?

RINA. I tabeline! An dis-s i tabeline!

MINA. I tabeline?

RINA. Ma se, i tabeline! Tre per uno, tre per due, insoma i tabeline.

TINO. I tabeline per indormentas? Chsta alo mai sentida.

PINA. Va be dai. Ai va be anche i tabeline. Chi al sanvia?

MINA. Me. Dieci per uno dieci, dieci per due venti, dieci per tre trenta ...

RINA. Mina, ma che manera a separtida dal des?

PINA. Infati, come faroi andormentam se ta partt dala f? A pde adoma che desdas f!

MINA. Scte, a go de confesaf laur, a so mia tat forta in di tabeline. 

TINO. Fds adoma in di tabeline che l mia forta...

MINA. Cosa lers d?

RINA. Negot. Daga mia scolt Mina, inc al so mia cosa al ga. Al smpr istacc isse carino al՚sped ... (correggendosi) in viagio de nosse.

PINA. Uno per uno, uno per due due, dai se de n a dorme pi e se dorme pi ciao fasoletino! And p la ads.

RINA. Uno per tre tre, uno per quattro ...

MINA. Quattro! A ga so a me chsta de tabelina! Uno per cinque cinque, uno per sei sei, uno per sette sette, uno per otto otto, uno per nove nove, uno per dieci dieci. Ivvest che a ga so anche chsta tabelina. A so prpe mia isse mal, dai?! Ads va lase indannacc votre per.

RINA. Due per uno due, due per due quattro, due per tre sei ...

PINA.  Scte, al funsiuna mia, a so che desda che pi desda al sa pl mia.

TINO. A ga so me rimede per fa indorment la Pina.

RINA. PINA. MINA. Qual?

TINO. Dat na bla tapada sl co!

RINA. A ta se prpe f inc !

TINO. Scolta Rina, e poa otre. Ma ragiun! Come al sa pder turn in d sgn! E in pi otre lers, dal sogn porta in de realt fasl?!

PINA. Te, ada che al sa pl n? In d film che o est me al scedit e perci al sa pl.

TINO. Tre mate. A so che con tre mate. Rina, me a to spusat perch a ta le be, ma o mia spusat chle tre che! (Alle due) otre, f dela me c. E se l egn che, cnti pi s de chle sbambosade le.

RINA. Tino, ma cosa fep?

PINA. Rina, last mia met sota i pe ads o l finida pr te.

MINA. Ai cominsa isse e p dpo indasa in doca ai pl ri, sta atnta.

TINO. Daga mia scolt a chle d le perch aia ga adoma rabbia.

RINA. Ma Tino, ai i me amise da smpr ...

TINO. Rina, decidt, o lure o me.

RINA. (Guarda le due) ma cosa a goi de fa me ads?

PINA. Arda te. Notre an ga sar pr smpr.

MINA. E l ol so mia, a talse che gli mgn ai mr p tat ala svlta.

TINO. (Fa le corna) ti!

SUONA IL TELEFONO

RINA. (Risponde) pronto. Ah, buongiorno... come stal? O sait che al stacc al՚spedal ... e dai a so conteta che ads al ga ria be a camin ... come? ... ma dighl delb? ... al varde che a gh tt apst ... ma se, ai sostitit s simile ... posebol che aialsabe mia?!  come? ... come? ... almposebol!

PINA. Cosa gh scedit?

MINA. A gh ergot de grs al ma sma. Severgot te Tino?

TINO. No-no, me a so negot.

RINA. Gal faro sai al pi prst. Va be grasie.

TINO. Chi erl? t paret.

RINA. No, alera ol prest.

PINA. MINA. TINO. Ol prest?

PINA. Am ol prest?

MINA. Quando al telefuna ol prest a gh sempr vergot che la va mia in chsta c! Sa regordt Pina lanpasat?

PINA. Ecome se a ma sa regorde. Ol Tino al ghera facc crt che alera dientt Fr.

RINA. E stan invece al ma facc crt che an s SPUSSACC e invece ans mai stacc ispusacc!

PINA. MINA. CosՏ?

TINO. Ma cosa dight Rina!

RINA. A dighe che ol nst matrimne al mia valevole! Al ma dicc ol prest, che chl prest che al ga spusat alesiste mia! S gli atti a gh la firma del t amis pust, Lino Bonfanti!

RINCORRONO IL TINO

MINA. co perch chl prest a ma smea de ivest am!

TINO. Ma n Rina, ada che ol prest al sbagliat.

RINA. Ol prest vero o chelimbrui del t amis cola barba finta?

TINO. Ol prest vero.

PINA. Bugiard! Crdega mia n Rina!

RINA. Ma perch a ta me facc laur dl genr!

SI FERMANO

TINO. Alo facc perch edie mia lura de spusat! E ol prest alera al՚spedal cola gamba ingesada e perci ala sars egnida longa! Eco perch!

MINA. (Preoccupata) Rina! A ta se ndl pecat! A te cnsmat snsa s ispusada!

PINA. Rina! Ol pecat pi grs!

RINA. Ma cosa cntis! Macch pecat! Me a so am signorina tale e quale! O pasat tt ol viagio de nosse al՚spedal perch chl limbren le, ala facc la prostata!

PINA. La prostica?

MINA. La prostita?

RINA. Se, e me o facc pr quindes de, la s infermiera! In bianco in tutto e per tutto.

TINO. Rina, dai, fa mia isse. Ada che me a so am disposto a spustat sbt indom!

RINA. E me invece n!

RINCORRONO IL TINO

RINA. Me con te ho chiuso pr sempr!

MINA. A ta se smpr chl!

PINA. Smpr ol solt imbrugli!

RINA. Fas pi t in de me c!

TINO. Ando, ando, e gne pi che in chsta c de mate! (Esce).

RINA. Se, va ch l mi. (Esce).

MINA. Pina, a pnst che la storia de chi du le la sis finida che?

PINA. Pr negot! A so sigra che alandar nnacc in de prossima comedia. (Escono tutte).

 

 

SIPARIO