AUTRICE
GIUSEPPINA CATTANEO
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POSIZIONE
S.I.A.E. N 193077
Codice opera Siae
927481A
TITOLO
OGGI SPOSI
COMMEDIA IN DUE ATTI
Personaggi
RINA
MINA
PINA
TINO
TRAMA
Rina e Tino dopo alcune vicissitudini coronano il loro
sogno d'amore e si sposano. L'assenza della sorella Gina rattrista Rina, ma le
amiche Mina e Pina le sono rimaste accanto coinvolgendola nella loro nuova
passione: il motociclismo. Il viaggio di nozze dei due sposini non si svolger
come gli stessi vorranno far credere, tra passioni amorose al limite del
pensabile. Infatti Tino, giunto a Rimini, meta del viaggio, sar subito
trasportato in ospedale ed essere operato alla prostata. Le apparenze per
devono ingannare.
ATTO PRIMO
A casa di Rina.
SCENA I
Rina
Rina. (E in scena seduta. Ha accanto a s un abito da giubbino di pelle)
a go de gist-s chl giub che de pl. Ma che fadiga! La pl al trp dra.
Al mia fina compagn dla me pl. Ads a go tt f: pl, ene, ma anche ol
servl al f n per. Come faroi a gista-s sto gib? Ad, al ciapero in
dim indom. Zecc, ma al sis mia che disgrasia che al m capitat? Che disgrasia
in d me fama! La me sorla! Se, la me sorla! Ard che lՏ mia morta n?!
Magare! E al gnic ricoerada al՚spedal! (Piano)
ala s spusada! Sti tranquili che ala s mia spusada col me Tino. Al sis con
chi ala s spusada? Col Signur! A sa rend cnt?! Me lanpasat o proass ol
vestit dla suor Palmina che ghere de scrtaga e la me sorela, alndacia
suora! La me sorla alndacia suora, a sa rend cnt?! Se otr a sa rend cnt
me pr negot. Ma comel posebol che me o proass ol vestit e le ala s facia
suora?! (Pensa) pta ma ... pta ma
... me ier o proass anche chl giub che. (Si
guarda) e pr frtna a so mia dientada na ...
SCENA II
Rina, Pina e Mina
MINA. (Entra in scena da destra vestita da motociclista: giubbino e pantaloni
in pelle, stivali neri con infilati i pantaloni e casco in mano) na
motociclista! A so na motociclista vera! (Fa
il segno con le mani che sta accelerando).
PINA. (Entra in scena vestita da destra da motociclista: giubbino e pantaloni
in pelle, stivali neri con infilati i pantaloni e casco in mano) che corse!
(Fa il segno con le mani che sta guidando).
MINA. A ma sma de gul quando a so s chla moto.
RINA. Ma ... ma ... che manera a
sis caade s isse?
MINA. Ad, o pasat tta ncc
ansognas d gib de pl. Indasa che manera?! E talsich che stamatina a so
partida in quinta ad and a t la me bla moto e ol me bl completo che a go
s. A saroi mia bla!
PINA. Anche me sts laur! An s
prpe d sorle in tt e pr tt. Ardim, a soi mia forse bl figr a me?
RINA. (Al pubblico) al colpa me, al colpa me! A va gire n, a proeros
pi negot de chl chi ma porta che de gist!
MINA. Te ma Rina, ma che bl and in
moto!
PINA. A ta sa sntt libera.
MINA. Che bel laria che ta
sntt in chi chii.
PINA. Ma quai de chii che a ta ghe
s du stup!
MINA. A be te, a tla sntt gniac
laria, a ta se quarcia-zo dal manver dla moto!
PINA. Te, ada che me a segne s
dl manvr n? Mia de tat ma a segne s!
RINA. (Al pubblico) ai perdit ol co i me d amise e tt pr colpa me. (Alle due) ma scult n, ma el mia
periculus ala sta et and in moto?
MINA. Periculus? Te, ada che al
come and in bici n?
PINA. Anche se ergot de divrs a
gh.
RINA. I marce?
MINA. Ma n a te, ala marcia che
al botep la me moto.
PINA. Chl che a gh de divers
dla bici l che la moto ala ga mia i rdline. Rina, a talse mia cosa a ta
prdt! Mia per d, ma la me moto ...
MINA. E perch la me n?!
RINA. (Al pubblico) ai gavr indim na Lambreta gia de sentagn, e ai
sa isse tate arie. (Alle due) scolt,
che moto a ghis p?
MINA. Me a go indim na Yamaha.
RINA. (Preoccupata) a tal dighere mia delb n? Iamasa? (Al pubblico) iamasa de bte o d scortelade?!
PINA. Se, se: Yamaha.
RINA. Pota ma ... Pina, ma ma
masla chi la Mina?!
MINA. Masla? Goi de cop chi me?
RINA. Al so mia me, a te dicc te
Mina che a ta mast verg. Al sentit anche ol pubblico che a te dicc: iamasa. Te,
a ta lere mia copam me forse n?!
PINA. Rina, dt come te a
tasantndt mia de moto? Yamaha al na marca de moto.
MINA. E che moto, na signora
moto.
PINA. Te bla, ada che a ga manca
negot anche ala me Suzuki.
RINA. (Al pubblico ridendo) issentit? Ala ga indim sch!
MINA. Pina, ai d signore de
moto, ecapit? (Al pubblico) ma ad
che me a ga fo mangi-s la polvr ala Pina n?
PINA. Te, ada che anna mange mia me
dla t polver. (Al pubblico) le, ala
mangi la me polver e poachla di otre moto. Al le de t p! Ardiga, come al
in gambta. Ard se ann mangia poc dechla polver!
RINA. Scolt, a go de difl: me a
ma santnde mia de moto.
MINA. Ad che ammlera capit che a
ta se na bora n!
PINA. A ta se buna gni dend cola
grasiela!
MINA. Che Grasila? Chla brtuna che
la abita infonta la via, che la ga du gos, ol nas lonc compagn dl papagal e
al ghecia?
RINA. (Arrabbiata) lta mia s la me bici ads n Pina? Me a so buna
dend e anche snsa rdle. E te invece che a tande in gir sura sch! (Al pubblico) al ga de s bl gros chl
sch!
PINA. De che such a setindre a
parl p?
RINA. A tle dicc te prima quando
la Mina la disia che la s moto alera na signora e te a te dicc che a ga manca
negot gniac al t sch.
MINA. (Al pubblico) me che a so isse intelignta, come foi a iga na
amisa isse?!
PINA. Suzuki, la sa ciama la me
moto, mia sch!
MINA. Rina, de moto te, zero.
RINA. Otre, fi mia tat i galte
perch ad che se and in moto, al grasie a me n? Se me proae mia s chl
giub che, a sirs in giro am cola grasila. Ma mia cola Grazila chla
brtna in fonta ala via con du gos, ol nas lonc compagn dl papagal che al
ghecia!
MINA. Te, gimbla, ada che me, ol
ciclismo cola moto, agglo smpr vit in dl sanc!
PINA. Sta atnta come a ta fe a
parl Rina. Ada che ol ciclismo sla moto al mia pasatep, ma uno stile di vita.
RINA. Uno stile di vita? (Al pubblico e a loro due) al uno
stile di vita, fina a quando ai sa spiaterer mia cuntra na pianta. Dpo aia
ciamer stile di piantalale che al mi.
MINA. Pina, respondega gniac.
PINA. La dis isse perch la ga
rabbia.
RINA. Gniampo p, me anno a se,
dla me grasiela. E so mia indre a parl de chla ...
MINA. PINA. RINA. ... brtna che
labita in fonta ala via con du gos, ol nas lonc compagn dl papagal e al
ghecia.
MINA. Precupt mia che me a ta
portero mai a fa gir sla me Yamaha.
PINA. A gnia me sla me Suzuki.
RINA. E t na bla Lambrta chla
n n?
MINA. Ma Rina, a ta set indre am
de sentagn!
PINA. Dai, perch a ta se te, an
ta fa t come al sa fa and. An fa nopera pia, dai Mina.
RINA. A ma piasers prpe ediv, ma
me de che a sa me mia inc. Al fa frcc cane de f!
MINA. An porter decche i moto
alura.
PINA. Se dai. Don che an va a
tle. (Si avviano ad uscire).
RINA. Ma sis balurde? I ste moto
che in de me c? An san parla gniac p.
MINA. La ga res la Rina n, an
rina i rode a porta che la moto.
PINA. Va be, al vler d che an
ta fa t che come an fa a-and.
RINA. Che? E come fiv?!
MINA. (Prende una sedia e poi unaltra e le mette una davanti allaltra) an
fa finta che chsta ala sis la moto.
PINA. Bla idea.
RINA. (Guarda le due sedie) ele facie isse i ste moto? (Al pubblico) al mi am la me
grasila.
MINA. Ma dt mia che ai d
scagne?
PINA. An fa finta che la sis na
moto. Chentregta.
RINA. Ah, o capit. (Contenta) alura pde giudala a me la
sta moto.
MINA. Ma come faret snsa patente!
RINA. A perch a ga l la patente
anche pr guid i scagne?
PINA. Ma sensotr! La patente ala
ga l deprtt. (Va a sedersi sulla prima
sedia a cavalcioni).
RINA. Anche per spusas?
MINA. D! Pr spusas a ga na l d
de patenti. Se ta lt mia rest a p.
RINA. (Si accorge di Pina seduta) ma set indre a fa Pina?!
PINA. Dai, stalta-s che a ta
porte a fa gir.
RINA. A fa gir sla scagna?
MINA. (DA QUI IN AVANTI AIUTERA
RINA SULLA MOTO) ma se a ma apena dicc che an fa finta che al na moto!
PINA. Dai Rina, salta-s dendre.
RINA. (Al pubblico) ma sarale finide?
PINA. Salta-s doc!
RINA. (Sale non a cavalcioni ma con entrambe le gambe che sporgono a
sinistra).
MINA. Rina, ma come saltso p?
PINA. (Si gira) te, ada che an s ndl dumela n?! Salta s be doc!
RINA. (Scendendo dalla moto) scsim! (Sale
come prima ma con entrambe le gambe che sporgono a destra).
MINA. Ma Rina, ma sarala la manera
de salta-s sn dna moto?!
PINA. Che borelta! A ta se
restada in dl sesanta. A ta ghe de senta-zo compagna de me o n? A caal!
RINA. (Scende dalla sedia) a caal? Ma che caal p? In doel ol caal che! (Al pubblico) e sars me chla che l
restada indre!
MINA. A caal di scagne! lie d ...
dla moto ma che ads ai i scagne.
RINA. Va be, va be. (Sale a cavalcioni e stringe forte la Pina).
PINA. Te, ma cosa strnzt p!?
RINA. A ... a ... go pure dend
in moto!
MINA. Ma dt mia che ai d
scagne?
RINA. Scsim scte, ma me o mia
capit se a so s in dna moto, n d caal o a d scagne.
PINA. Fa sito e sta atnta ala
strada!
RINA. Te a ta guidt e so me che
go de sta atenta? An s meticc p be!
MINA. Sti atnte ala crva zo in
fonta.
RINA. (Guarda avanti) in dosarsela chla crva?! A d la erit me de gni
na strada!
PINA. (Si mette tutta a sinistra simulando una curva).
MINA. Rina, a gh la crva!
RINA. Mandoe?! Che denacc a gh
ol pubblico e basta! Mia che tabt biit n? A sars gniac de erg!
PINA. Ma cosa cntss p! A talse
che me astomia. Notre ads ndre and in moto, e and in moto al sancuntra i
crve.
RINA. Aggl in dl co la crva
otre!
MINA. Dai Rina, fa compagn dla
Pina.
RINA. (Si mette come la Pina) Pina an s gniam mia riade? A sompo
scmoda.
MINA. La crva al finida, dom.
PINA. E an s riade, crus. (Scende dalle sedie).
RINA. Meno mal. (Scende dalle sedie).
MINA. Essentit laria in di chii?
RINA. Anno sentida de aria me me
che dendre!
PINA. Cntn-s pi grse am!
MINA. Pina, al set che a go dend
dl mecanc, a gh ol navigatore che ma sampia mia.
RINA. Ma pr forsa che al sampa
mia! Ol navigatore al sa dovra in dl mar e mia sla strada! A si prpe d
sbrufune.
PINA. Rina, ada che al
navigatore saltellare e al va mia in dl mar.
RINA. E me a so che, che a va
scolte, quando invece ... (Inizia a
piangere).
MINA. Cosa ghet de lci ads
Rina?
PINA. Al colpa dl t navigato
satellare.
MINA. Va beh, al vlerad che al
dovrero in dl mar. Basta per che ta desmtt a lci. Perch isse a ta ma fe
lci anche me. (Inizia a piangere).
PINA. Ma se lc tte a ma fi
gn de lci anche a me. (Inizia a
piangere).
RINA. A lcie mia pr ol vst
navigante santellato, ma pr la me sorla.
MINA. (Piangendo) ala lcia per la s sorla.
PINA. (Piangendo) se, o sentit che la lcia per la Gina.
MINA. (Piangendo) Gina, Gina, Gina.
PINA. (Piangendo) cosa gh scedit ala Gina?
RINA. La me sorla la ciapat i
voti.
MINA. (Smette subito da piangere) i voti?
PINA. (Smette subito da piangere) ala s et?
RINA. Se.
MINA. E notre a maavrs lciat
perch la t sorela la ciapat i voti?
PINA. Infati, che manera an ga
de lcia notre se le al na asna.
MINA. E che voti ala ciapt?
PINA. Ad, de inteligensa anner
mia ads tata, ela riada almeno sl sic?
MINA. Ada che per pas a ga l ol
ses n Pina.
RINA. Ma cosa cntrl ol ses e ol
sic cola me sorla?
MINA. A perch al gniac riada al
sic?
PINA. Bisognaa sail.
RINA. Scoltm pr piaser e cnt
mia s di sproposcc, la me sorla alndacia suora.
MINA. PINA. Suora?
MINA. Suora-suora?
RINA. Se.
PINA. Suora-suora-suora?
RINA. Se, suora che pi suora ann
mia.
MINA. A ma prpe lcia pr ol
prnegot!
PINA. Ad che invece a tagaavrst
de fa fsta.
RINA. Fa festa perch la me sorla
alndacia suora?
PINA. No. Fa festa perch a ta ghe
la c tta pr te! E nig che al ta romp i scatole col Tino.
RINA. (Pensa un attimo).
MINA. (Piano a Pina) che m tirala s n po de moral! (A Rina) ma crto! Te ads a ta ghe mia
de pensaga ala t sorla.
PINA. Infati! Per ads cosa fet
snsa la t sorla? E se a ta sa sntt mal che a gh che nig, come fet?!
MINA. A ta sa p braa de tirala s
de moral! Rina, la Pina la scherzaa. Se a ta sa sntt mal ciama pr ... (sta per dire me ma dice) la Pina. (Fa segno a Pina di alzarle il morale. Piano
a Pina) diga ergot de fala sta be doc!
PINA. Te Rina, ads a ta ghe pens
a fat na fama tta t.
RINA. Ala me et?
MINA. A gh mia et per lamur.
PINA. E p dpo te a ta se am
zuena.
RINA. E insoma, mia tat.
MINA. Te, an s quase coscrete me e
le n, lerst d cosՏ?
PINA. Ad che a gh anche na
cans che la dis che la vita comincia a settantanni!
RINA. Erela mia a quaraquanta?
MINA. No, a setanta!
PINA. MINA. (Cantano la canzone).
RINA. D mate! A so che con d
mate! (Al pubblico) a vi lase che a
otr! Me ando de l pr mia sentile. (Esce
a sinistra).
PINA. MINA. (Cantano la canzone).
SCENA III
Pina, Mina e Tino
TINO. (Entra da destra vestito di bianco) perms ...
MINA. Ossignur a gh olAngelo
custode.
PINA. Me a so am ia e perci al
pl mia s ol me de Angelo. Al sar ol t alura.
MINA. Te, a ma fa mal depertt n,
ma a so mia gni morta pr ol momnt! Per pi che Angel al ma sma chl
balerino de chl film che a ma est in telev ... (cerca di ricordare).
PINA. A se, ta ghe res! Ol film
alera ... (cerca di ricordare).
TINO. (Al pubblico) me sars vegniche dla Rina per domandaga de ... (viene interrotto).
MINA. La fevra che la ta e, al
sabat sira! co ol titol del film!
PINA. Macch fevra, alera la
bronchite del sabat sira!
TINO. (Al pubblico) frtna che la me Rina al mia compagn de chste d. (Alle due) la febbre del sabato sera.
MINA. Evvest che alera la fevra?!
PINA. E dom, fevra, bronchite,
gastrite ... smpr de malata al sa trata.
TINO. Scoltim doc, in doela la
Rina?
MINA. Alndacia de l.
PINA. Tino, ma che manera ghess
chl vestit le, tt bianc?
TINO. Perch le spusam!
MINA. Ardm mia a me che me a ta
ma piast mia.
PINA. Con chi barbifle p a ta
smt tricheco e a me i tricheci a pde gni soffrii.
TINO. Ma chi al va l votre d! Me
le domandaga de spusam ala Rina.
MINA. Am la Rina?
PINA. Ma ghet pi nig de
domandaga de spusat?
TINO. Al cuore non si comanda.
MINA. Spust la Rina e ta edere
come la far a comandat le! tr che ol cr!
PINA. Ma ... aials la Rina che ta
lt faga la propsta?
TINO. No. Le ialsa mia che le
faga la propsta e che ol matrimne al sa far presapoc de che nura.
MINA. Alura m che ta faght ala
svlta.
PINA. Ma set sigr che la Rina ala
ta dighe de se?
MINA. Ma sensotr, aialsa a le che
se la spusa mia ol Tino, aia spusa pi nig. Alura, i fiur dl buche a ta ghie
mia. Ghet almeno lanl de fidansamento?
TINO. Me no, a go gni chl.
PINA. E come fet a domandaga de spusat?
A ta se prpe tello!
TINO. Al la prima olta pr me.
MINA. E la sar anche l՚ltima se
ta sempr isse. Scolta Tino, alura, i fiur a tagghie mia, de anei an san parla
gniac, ghet almeno di frasi a eft pr la dichiarasi de diga?
PINA. Almeno chle, ta sa re p bu,
me dighe!
TINO. co ... al saavrs mia cosa
diga ...
MINA. Che terest de ! Guarda
caso, me a go che foiet con scricc di ble frasetine.
PINA. Ma arda te la frtna!
TINO. Dai, dai, dim chle
frasetine le, pr la me Rina.
MINA. Alura ... sta atnt n.
PINA. Sta atnt be n Tino.
TINO. A sto atnt! Invit l per.
MINA. Alura ... a ta ghe de diga
isse apena a tla det: (legge) tu sei
la luce dei mie occhi. Tu sei la luce del mio presente. Tu sei la luce del mio
sogno.
PINA. Quata cornte chelva le!
TINO. Pina, lasela ndannacc pr
piaser.
MINA. Dpo la luce a ta ghe de
diga: (legge) tu sei il faro della
mia vita. Tu sei il faro del mio cammino. Tu sei il faro della mai biologia.
PINA. TINO. Biologia?
MINA. Che a scricc isse, e perci
al sar bl laur de d dl sigr.
PINA. Sperem. (Al pubblico) perlomeno al mia ol faro dla biologica!
TINO. Pde iga me chl foiet le?
MINA. Ma schrzret!? A ta ga fare
mia la dichiarasi col foi in dim ads?!
PINA. N no, che figre! A memoria.
TINO. Pi o meno a ma sa regorde
rgot. Luce ... faro ... se, se, al so chl che a go de d.
MINA. E dpo, a talse come a ta
ghe de fala n?
PINA. Mina, cosa lt che al sape
chsto! Ma al vdt in che stato? Al vdt mia che ovet de ide?
TINO. Ma crto che al so: quando
la de a ga dighe chle frasi le.
MINA. Se, ma a ta ghe de dighl in
zencc.
PINA. Gisto.
TINO. In zencc?
MINA. Ma sensotr. Dai, fa la proa
cola Pina.
PINA. Con me? Ma set balurda? A go
na reptasi de difnt me n! Tino, fa la proa cola Mina.
TINO. Decidif p, prima che la ria
la Rina per.
MINA. Dai, e che, a ma sa
sacrifichero.
TINO. (Si inginocchia in terra su un cuscino).
PINA. E ads?
TINO. Infati, cosa a goi de fa
ads?
MINA. Ads a ta ghe de ciapam la
m.
PINA. Madonname che snso.
TINO. (Prende la mano di Mina).
MINA. (Fa una smorfia) ads, prima de diga chle ble frasi de prima, a
ta ghe de fa i premiliminari.
PINA. Bestia!
TINO. E cosa sarsi chi
priminilari?
MINA. Alura. A ta cominst a
ciamala col s nm.
PINA. Dai, ciamla.
TINO. Rina ...
MINA. Si tesoruccio ...
PINA. Mina!
TINO. Sta atnta a chl che ta
dight Mina n!
MINA. Scsim, scsim. Dpo a ta ga
dight: Il mio cuore batte per te passerottino mio.
PINA. (Al pubblico) la Rina passerottino? A me la ma sma pi che otr
fas.
TINO. Il mio cuore batte per te
passerottino mio
MINA. Anche il mio cuore batte per
te, bign mio.
PINA. Bign mio! Ma Mina cosa
fep?!
TINO. Bi ... bi ... gn? A ta se
mia la Rina te n!
MINA. Scsim scsim, al so mia
perch ma a ma lase ciap dla sitausi. Saroi bambsa?
PINA. Alura sirca de mocala perch
a ma fi snso tidd.
TINO. Ei finicc i priminari?
MINA. No, ads a gh am l՚ltm
primiliminare.
PINA. Desciult e fenesela p f.
TINO. Smeff che almeno ando dla
me Rina,
MINA. E dom che la scapa mia!
Alura ... pr ltm che al ol pi importante a ta ghe de diga: Ti chiedo di
sposarmi tesoro mio.
PINA. Madonna Signur an ga s!
SCENA IV
Pina, Mina, Tino e Rina
RINA. (Entra da sinistra e nessuno la vede).
TINO. Se so emusiunat! (Si concentra) Ti chiedo di sposarmi
tesoro mio.
RINA. (Rimane di pietra).
MINA. Certo mio tirabaci.
PINA. TINO. RINA. Tirabaci?
RINA. Tino! Mina! Come a va sa permetif
de fa chi laur che in de me ca! F de che sbt!
TINO. Ma Rina ada che gh
nequivoco.
MINA. Rina, ada che lՏ mia come
al sma!
RINA. Ann mia de equivochi, o est
be chl che ghere de t. Te Mina, al sere che a ta sert mia na amisa, ma te
Tino, che pil s stmc a faga la dichiarasi ala Mina.
MINA. Te, perch cosa gaavrs me
chel va mia?
PINA. Mina, lt che cminse dndoe?!
TINO. Ma Rina, ada che a sere
indre adoma a fa i proe per dpo ditl a te.
RINA. Se, dighel a erg dotr.
MINA. Ma Rina, ada che l ira! Ada
che alera indre a fa i proe perch al ghera pura de fa ... (pensa che dire).
PINA. ... brta figra!
TINO. Prpe isse. Rinuccia, me a
ta le te! Adoma te!
RINA. Dight delb o ta set indre
a tm in giro?!
MINA. Macch in giro! A tal lase
coi m e coi pe!
PINA. E me a tal lase con tt ol
rst. Dom che nva Mina.
MINA. Se-se, dom. Ciao
piccioncini! (Esce).
PINA. Ciao fagianini! (Esce).
TINO. Rina, perdunm! Me le adoma
te. Per a ghere pura de fa di figre e alura ...
RINA. ... e alura a te dovrat la
Mina.
TINO. co, braa, prpe isse.
RINA. (Si mette in posa, alza le spalle e aspetta la dichiarazione di Tino).
TINO. (Si schiarisce la voce e fa le prove girato dalla parte opposta di
Rina).
RINA. (Spazientita) alura? gnt alad?
TINO. Ada che l tat me so che
che.
RINA. E me a so pronta.
TINO. A poame a so pront.
RINA. E alura sta dichiarasi!?
TINO. Ah gi la dichiarasi. Rina
...
RINA. Si ... te, ma a ta sa mtt
mia in zencc come te facc cola Mina?
TINO. Rina, a ma fa mal i zencc
dpo che o facc la dichiarasi a chla sterlca l.
RINA. Cos? Te a ta ghe facc la
dichiarasi ...
TINO. Per finta!! A talse che
aiera proe.
RINA. Al so mia se go de fidam,
con tte chle che te me facc det.
TINO. Rina, fidt de me, fidt de
me. (Va a prendere la sedia, si siede).
RINA. Ma cosa fep?! Sa snttzo
ads?!
TINO. Invece de nzenociazzo, a ta
fo la dichiarasi sentazzo. Semia conteta?
RINA. Otr che conteta!
TINO. Rina, Rinina, Rinuccia,
Rinucciona, Rinuccetta ... (viene
interrotto).
RINA. Pientela p le e ve al
dunque.
TINO. Rina, vuoi diventare la mia
consorte, la mia compagna, la mia anima gemella, la mia ... (viene interrotto).
RINA. Pderst mia dim: ҅lt
ispusam?
TINO. Certo che le.
RINA. No. Te a ta ghe de domandam
se me ta le spusat.
TINO. Se certo, ma dato che a tamle
domandat te, e me a to respondit de se, ale ase o n?
RINA. Gniampo. Fam la dichiarasi
o ta cucht negot.
TINO. (In fretta) Rina, passerottino mio, ltispusam Rina?
RINA. (Con dolcezza) che amore. Se certo, Tinuzzo mio.
TINO. (Compiaciuto) grazie Rinetta. E la dichiarasi al mia finida che.
A go anche na poesia de dit.
RINA. na poesia per me?
TINO. Se, scricia de me adoma per
te.
RINA. Sentem. (Si siede anche lei. Al pubblico) Come al ma ama!
TINO. (Fra s) a ma sa regorde mia tat. Sperem. (Pensa ad alta voce) tu sei luc mi occ pre nat ... (viene interrotto).
RINA. Ma set indre a f p! Da
quando a ta parlt cines?
TINO. Ma n Rina, chsta al na
poesia pr te.
RINA. Ma ghet de scriemla in cines
p?! Come faroi a capila?
TINO. Ma n Rina, al mia in
cines.
RINA. A ta ma dighere mia che a te
me scric la poesia in giapunes ads?!
TINO. Ma Rina, a tlo scricia in
italiano. Al na poesia che o scric col cr.
RINA. (Al pubblico) che bambo, al pdia dovr la pna!
TINO. Scoltm be: tu ... sei ...
la luce dei miei occhiali ...
RINA. (Al pubblico) che paroline dolse.
TINO. Tu sei la luce del mio
presepe.
RINA. (Al pubblico) al anche natalisio.
TINO. Tu sei la luce del mio bagno.
RINA. Bagno?
TINO. N, n, mia bagno! lie d
... ragno!
RINA. Ragno? Ma ... ma ...
TINO. Tango! Tu sei la luce del
mio ... tango! (E fa due passi di tango.
Al pubblico) indasa cosa lera dicc la Mina! Frtna ala biit ol tango.
RINA. (Al pubblico) issentit che paroline? Come al sa far a liga mia
be!?
TINO. E ... o mia finit. Sta
atnta ... tu sei il foro ... (viene
interrotto).
RINA. Foro? Che foro sarsi me?
TINO. Faro, faro. O sbagliat a
parl. Tu sei il faro della mia villa.
RINA. (Al pubblico) e per illmin na villa a ga na l n!
TINO. Tu sei il faro del mio
camino.
RINA. Camino? Che manera camino? (Al pubblico) mia che a ga salte in
mnt de brsam n!
TINO. Cammino! O sbagliat am
turna. Cammino. Tu sei il faro del mio cammino.
RINA. A ta sbaglit n po sps a
ma sma. (Al pubblico) a so ol faro
dl s cammino ... a scte zam.
TINO. Tu sei il faro della mia ...
(Al pubblico) a ma sa regorde mia
l՚ltima! Tu sei il faro della mia ... b ... b ... bici.
RINA. Ol faro chl denacc o chl
dendre?
TINO. Tutti e due Rinetta.
RINA. (Al pubblico contenta) a so i s du fanai. A so conteta Tino.
SCENA V
Pina, Mina, Tino e Rina
MINA. (Entra indossando un abito elegantissimo. Ha con s una borsa)
alura tt apst?
PINA. (Entra indossando un abito elegantissimo ha con s una borsa) notre
an s pronte.
RINA. Che manera estide s isse?
TINO. Perch de che nura a gh
ol nst matrimone.
RINA. Ol nst matrimone? De che nura?
Ma me a so mia pronta! An pdi mia fa ndom Tino?
MINA. Indom? Ma set mata? A go de
dandre ol vestit istasira ala me csina me n?
PINA. Rina, spusl intat che al ta
spusa, dam iscolt a me. (Al pubblico)
se chsto al cambia idea a ga toca soportala am notre.
RINA. A ta ghe res Pina. Pta ma,
me a go mia ol vestit de spusa. Come foi?
TINO. A me a ta mande be anche
caada-s isse. Pr me a ta se zam bl fuscello.
RINA. Fuscello? Soi isse sca?!
PINA. A be te, basta che la
respire ...
MINA. A go che me ol vestit per te
Rina a tlo dicc a prima! Dom che an va de l a metil s.
PINA. E me a go ol buche pr ol
Tino. Don de l.
RINA. Dom, dom alura. (Esce).
MINA. Indondaris snsa ol vestit!
(Esce).
TINO. (Al pubblico) ivvest come a so bl? (Fa qualche passo di danza con giravolte). Per la me Rina chsto e
dotr. Spere che anche la me futura spusina la sabe estida mi dla Mina. N
perch, conoscendo i gscc dla Mina a ma e ol mal de pansa. Livvesta? La Pina
la ga am n po de gst, ma prpe poc n, ma la Mina, zero. Che dighe zero,
sota zero.
SUONO DI CELLULARE (SILENZIOSO) CHE TINO HA NELLE TASCHE
DEI PANTALONI
TINO. (Muove la gamba dove si trova il cellulare) al ma vibra ergot. Ma
cosa saral?! Ad che al mia chl che pens otr n? (Mentre parla toglie il cellulare dalla tasca dei pantaloni) al ol
me cellulare snsa la suoneria. (Guarda
il cellulare) Lino. Al me amis che al ma ta per la cerimonia dato che
me go de laur. (Risponde) ciao Lino.
Gh tt apst alura? ... come? Ai cambiat olantipast? ... e che manera? ... e
va be dai, ps al val lotr ... cosՏ? ... lautista al ve mia cola Mercede
ma cola Ferrari? ... a me al ma-a be, basta che al cambie mia ol prese. I fiur?
... CosՏ? Ma cosa ta salta in mnt de fa port i crisantemi in cesa! Ma me
dighe che te ta capest negot?! Al mia feneral ma matrimne! ... scolta,
se ol t matrimne al stacc feneral ol me al mia isse, ecapit? ... come a
ta pdtpio?! ... ad Lino che se a ta ma fe scap la Rina dalaltar al so mia
cosa ta fo ... a te metit det insma di orchidee ... e, al va zam mi ... a te comprat i ani ... ga mancaa che ta sa
regordst mia ... se, dim ... am laur? ...
ol prest? Se crto che al conse ... cos? ... cos? ... (Viene
interrotto).
SCENA VI
Tino e Mina
MINA. Tino, cosa fecche am?! A
ta pdt mia t la Rina col vestit de spusa. Al porta mal.
TINO. (Sempre al cellulare) dight delb? E ads? ...
MINA. Alura Tino? lt ind f la
cesa a spetala o cosՏ?
TINO. (A Mina) va be, va be. (Mentre
esce parlando al cellulare) se, se, a ma sa fide de te. met a pst tt, ma
recomade ...
MINA. (Al pubblico) al quase pronta. Ala far mia sfigr ol s Tino. (Alza la voce verso sinistra) Rina,
Pina, alndacc, egn che.
SCENA VII
Mina, Pina e Rina
PINA. (Entra da sinistra) al gh mia, e de-det Rina.
RINA. (Entra da sinistra con labito da sposa. Da decidere se un vero abito o
qualcosa di divertente) Mina, a ta pdit mia regalam estit pi bl.
MINA. Prestat, mia regalat,
prestat. E sta atnta de sporcal mia s a disn perch la me csina la ga de prestaghl
a notra spusa stasira.
PINA. Dom alura.
RINA. E ol vl? Andaro mia snsa l.
MINA. Ol vl? La me csina ala ma
mia dacc ol vl.
RINA. A pde mia nd in cesa
snsa ol vl, iscte!
PINA. La ga res Mina, che spusa
ela snsa ol vl?!
RINA. Me de che a ma sa me mia
snsa ol vl.
MINA. (Controlla la sua borsa e toglie un velo che non ha niente a che fare
col vestito da sposa di Rina) ad che ol vl! Dom alura ... (tira la Rina verso luscita a destra).
RINA. (Mentre esce) al ma sma mia prpe adatat ... ( fuori a destra).
PINA. (Mentre esce) al va benone! Ta se la spusa pi bla che ga sis mai
istacc.
SIPARIO
ATTO SECONDO
A casa di Rina. Tutta la stanza coperta da indumenti
intimi e altri indumenti, scarpe comprese, di Rina e Tino.
SCENA I
Mina e Pina
MINA. Perms ... sis riacc?
PINA. Perms ... ma ... ma ...
MINA. Ma cosa gh scedt che,
Pina?
PINA. Al so mia me!
MINA. De s riacc dal viagio de
nosse, ai riacc.
PINA. E al sa t anche be. (Prende i mutandoni di lei).
MINA. (Prende i mutandoni di lui).
PINA. Mina, pnst anche te chl
che pnse me?
MINA. Te cosa pnset?
PINA. Chl che ta pnst te.
MINA. E poame pnse chl che ta
pnst te.
PINA. Prpe: in viagio de nosse de
quindes de ... arda che, l come la prima ncc.
MINA. Che mia ia.
PINA. Prpe, al botep andalcc
deprtocnt.
MINA. Diml mia a m. Ad, che
pace l spianada in chl lcc a ard ol me telefilm preferit: Miami Vice (si pronuncia esatto).
PINA. Mai vest. A me al ma pia ol Miami
Vice invece (si pronuncia come si legge).
Comunque gniac ol me m al faa chi laur che. Pvra Rina.
MINA. Pvra Rina, pvra Rina! Magare
le al anche conteta n. In quinds de, de viagio de nosse, ala avrs pdt
anche itiscdit la oi me dighe.
PINA. Me la pensae mia isse
fuochista la Rina.
MINA. Pina, al sa dis fuocosa e
mia fuochista.
PINA. Sempr de fiama al sa trata
dom.
MINA. Spere che ol viagio de nosse al ga sabe almeno piasit.
PINA. (Al pubblico) ad che an gla regalat notre n?
MINA. Ol nst regal pr la nsta migliur
amisa.
PINA. In prensepe a mera pensat de
mandai ai Ses ascl per ai ga dicc che al faa trp colt e notre a mals che
ala Rina ala ga zam i scalmagne e alura a ma cambiat.
MINA. E isse a mera p pensat de
madai ai Maurizio.
PINA. Se, al Maurizio Costanzo! Ma
Mina, cosa dightp?! Mauritius! (Come
si scrive).
MINA. Scsa Pina, coi nm me a ma
sa confonde smpr.
PINA. Al saavroi mia! Per ai
Mauritius al costaa trp pr d persune.
MINA. E notre balse, cosa a mai facc?
A ma prenotat ol viagio de nsse adoma pr la Rina.
PINA. Per le ala lia mia part
deprscnt e alura a ga tocat cambi am turna.
MINA. Alura a ma pensat de
regalaga ol vias alle Bananas.
PINA. Am! Ma Mina al sa dis alle
Baiamas! Chentregta!
MINA. Ma anche ale Baiamas ...
ma set sigra Pina che al sa dighe isse?
PINA. Ma crto! Ad che me a ga so
tt a memoria olAtlantico Geografico n.
MINA. Ma anche ale Baiamas,
bisognaa lasaga l n՚cc del co. E cap be che me e la Pina an s zam ghecie
e perci al ga smea-a mia ol caso de lasaghn gni de cc.
PINA. Alura, am pensat de fai
ind n po pi vis.
MINA. A Pansalm. (Corretto si dice Marsa Alam ma si sbaglia
di proposito).
PINA. Macch Pansalm dEgito! Al
sa dis mia isse!
MINA. Te, ad che chl Pansa ... le,
al sa troa delb in Egitto n?
PINA. Paesalam per al sa dis! Cosa
farst te snsa de me, sorla?
MINA. A sars ... figlia unica!
PINA. E comunque gni Paesalam al
pdia mia nd be. Ala Rina ol salam al ga fa mal, a ga fa egn f d chi
cotegcc!
MINA. Te Pina, a t i esticc che a
gh in giro mia tcc i tipi de salam ai ga fa mal a ma sma.
PINA. E pr fala crta ... (respiro).
MINA. Spta amnpo a tgnela
crta!
PINA. Mina, interompm mia pr
piaser che desbambosade a tanne cntass a se inc. Insoma, al f, an ga
regalat ol viagio de nsse a Rimini.
MINA. Rimini al bl post, al fa
colt se e no e an ga staa det col prese.
PINA. E quinds de an ga pagat n!
Mia na setimana.
MINA. Per la Rina questo e altro.
PINA. Chsto e basta! Dai chenva.
An vegner che pi tarde.
SCENA II
Rina
RINA. (Spia dallentrata di sinistra) elendacie? (Entra) meno mal. Ads alura pde ritir i pagn. A so riada lotrer
e forse a cominsero a iga n po de pace. Come a so stfa! A pd mia crt. Ol
me Tino al ma btat a tra. Ad che l mia come cred otr n! Quinds de,
dinferno! Apena riacc a Rimini el mia saltatf cola prostata! Quindes de, de
spedal, otr che viagio di nosse! O facc linfermiera de e ncc! (Guarda gli abiti che ha in mano) chi
esticc che? Chi esticc me e ol Tino a mi meticc-zo apsta pr chle d l! Al
sis mia che figre an fars se ai ss che an s stacc al՚spedal e mia
alalbergo? E pi figra am se i ss che non abbiamo consumato. E pnse che an
cnsmer gni mai oramai. Operat ala prostica, al sis poa otr i consegunse
... A saroi mia sfrtnada me?! Con tcc i mgn sani che ghera in giro, a goi
mia dend a spus scalcagnat dl gnr?!
TINO. (Spia dallentrata di sinistra) elendacie?
RINA. Se, aiendace.
TINO. (Entra) meno mal. Cosa gh de fa pr mia fasiscopr! Dai,
metapst chi pagn le.
RINA. Subito padrone.
TINO. Rina, ada che a to mia
comandat n, to dicc adoma in buna manera de mvvi i pagn prima che al rie
che erg dotr dopo chle nastune di t amise.
RINA. lt che al vgne che chi a
mesde?
TINO. Ol me padr. Ol me nf
padr. A talse che al ma ciapat in simpatia e al vl vegn che a mangi ol
salam nostr.
RINA. Ah, gi che ta fe pi ol
pust ma ta fe ol magaziner.
TINO. Ad, dim negot. A pdi t
f la malata per via dla prostata e invece ... (viene interrotto).
RINA. Scolta prostica, me ando
dela a met apst chi esticc che. (Sta per
uscire ma si ferma) ah, se i capits che, chle d la, regordt come ta ghe
parl. Capit? (Esce a sinistra).
TINO. Se, se, precupt mia. (Al pubblico) serendre a d che o gniac
pdtiraf la malata pr via di s amise. E n, al sa pdia mia, ai sars
vegnide a sa che la luna di miele ala gh mia stacia. Sis macc che figre?!
Ads a fo pi ol pust prch la paga lera mia sto granch. Invece ads a fo
ol magaziner a ciape de pi, anche prch a fo i tri turni. O cominsat sbt ier
e chsta setimana a fo la ncc. Mia che la ma piase la ncc per almeno a porte
a c n po de solcc de pi. Ads a go fama (indicando
la parte sinistra dove da poco uscita Rina). Stancc, a va dighe mia che
ncc, ghel mia stacc nincendio in dl magaz in banda al me? Pomper e croce
rosse a tutto spiano. A ghera restat det d persune e ghirs de sentile a us.
Spere che ai sabe facc negot.
SCENA III
Tino, Mina e Pina
MINA. (Entra da destra) perms ...
PINA. Sis impe?
TINO. Ad chi gh che?! Chi non
muore si rivede proprio !? (Fra s)
ah gi che go de parl in Bolognes.
MINA. Tino, tt apst?
PINA. Poa la Rina?
TINO. (Parlando con laccento Bolognese) se, se, tt apst. E dato che
gh tt apst ads pd anche nd f di pe ... ehm ... volevo dire ala sta
c.
MINA. Ma che frsa che ta ghe. Ma
la Rina indoela?
TINO. Al de l.
PINA. Ma che manera a parlt in
chla manera le?
MINA. Che la sis na malatia?
TINO. Malatia? Gniana malatia! Gniame
e gni la Rina an s stacc malacc a Rimini. E nig di du al stacc al՚spedal. (Al pubblico con voce normale) mi s
ciar sbt.
PINA. La Mina la santndia che
manera a ta parlt isse.
TINO. Isse ... come?
MINA. (Da qui in avanti parler anche lei bolognese) con chsta us che a
ta parlt.
PINA. (Da qui in avanti parler anche lei bolognese) se prpe con chsta
us.
TINO. Pro otr a sta d setimane
de fila al mar a Rimini e eder se parl mia compagn de lur.
MINA. Me a ta crde. Du mencc che
ta snte parla ol romagnolo, al parle poa me. Al sntt Pina ol me romagnolo?
PINA. Crto che al snte e pnsa
che al parle anche me. Te Mina a tal sntt ol me romagnolo?
MINA. Se, se, al snte, ecome se
al snte. Tino, per a ta ma smt mia tat nighr pr vesistacc quindes de al
mar.
TINO. (Si guarda) se, a so mia tat nighr ... perch ...
PINA. Nigher pr negot ...
TINO. (Ricordandosi cosa dire) pro otre tt ol de a stasota lombrel a
t se dient nigre!
MINA. E n, a stasota lombrel al
sa dinta mia nighr.
PINA. E semmai ndac a fa ol bagn
in dl mar?
MINA. n po de culur al sa ciapa
smpr in dl mar.
TINO. Se ... pnse de se ... ma me
... ma me ... (pensa) ... me o facc
ol bagn ... colombrel sura.
PINA. E come fat a fa ol bagn e
tegn salt colombrel?
TINO. La Rina. La Rina la ma
tegna salt olombrel.
MINA. (Piano a Pina) Pina, la nsta amisa al dientada na srva dla
gleba.
TINO. Ads se a va fa negot ando a
pos n po.
MINA. Indoet zam! An s egnide
che pr laur e perci ... (Piano a
Pina) Pina, domandega come lndacia la prima ncc.
PINA. (Piano a Mina) a tlere zam dicc prima che me a gaavrs domandat
negot de chi laur le! A go ergogna. (A
Tino) Tino, come lՏndacia la prima nc?
TINO. La prima ncc?
MINA. (Piano a Tino) la Pina ala santenda ... la prima ncc.
TINO. Ad o apena finit de parl dla
me prima ncc al pubblico. (Al pubblico)
el mia ira forse? Ad, parlm mia dla prima ncc.
PINA. (Incuriosita) che manera?
MINA. (Incuriosita) cosa gh scedit?
TINO. Fc e fiame depertt.
MINA. Essentit Pina? Fc e fiame.
PINA. Pvra Rina.
TINO. Me a sere le in banda e
mrie dl colt.
MINA. Pina, al mria dl colt.
PINA. Pvra Rina.
TINO. E che cainade che sente.
MINA. Al senta i cainade.
PINA. Povra Rina.
TINO. E pr parl mia di pomper e
di crocerosse che gh riat.
MINA. Pina, a ghera anche i pomper
e i crocerosse.
PINA. Povra Rina.
MINA. Ma Tino, e la Rina? Cosa
disiela la Rina?
TINO. La Rina? Cosa cntrela la
Rina? Ala ghera mia la Rina con me.
MINA. Ma come? E i fc e i fiame?
PINA. E ol colt e i cainade?
TINO. E con chsto cosa cntrela
la Rina? La Rina alera a c che la durma beada.
MINA. (A Pina piano. Preoccupata) Pina, alera mia cola Rina a fa chi laur
le, ma con d՚notra!
PINA. Povra Rina!
TINO. Sperem che chi du che ai
vusa-a ai staghe be.
MINA. (A Pina piano. Preoccupata) Pina, alera con du megn!
PINA. Povra Rina! Per ads basta
n Tino?! Come ipdifa laur dl gnr ala Rina!
TINO. Perch cosa a goi facc?
MINA. Cntn s am na quac!
TINO. (Al pubblico) segon me chste d ai biit. Scte, se a va fa negot
me ads ando a pos.
MINA. Mandet mia a laur?
PINA. Set am in licensa?
TINO. Ma se a vo apena dicc che in
de fabrica stancc a gh stacc nincendio e che gh riat pomper e croce rosse
e ai portatvia du operare che i usaa saldo?! Ah perch otre al si mia ... a
fo pi ol pust ma fo ol magaziner in d՚na fabrica. A fo i squadre. (Sbadiglia) a va salde. (Esce a sinistra).
MINA. Pina, al parlaa del laur e
mia dla Rina!
SCENA IV
Mina, Pina e Rina
RINA. (Entra in scena).
PINA. A ma smeaa a me che la Rina
ala fds isse fuocosa!
RINA. Te, ada che me a so
fuocosissima n? E p dpo, che manera a parl a chla manera?
MINA. Ad, al stacc ol Tino che
al snviat a parl isse e notre an ga sndace indre.
PINA. E te che manera a ta parlt
mia ol romagnolo?
RINA. E perch a gaavrs de
parlal?
MINA. La dicc ol Tino che sta
insma ai romagnoli al ve natural a parl isse.
RINA. (Parlando anche lei il romagnolo) crto che al isse. Per me o
facc anche ala svlta a riparl ol bergamasc.
PINA. A ta fa negot se a parle a
me ol bergamasc?
MINA. Poame n le parl am ol me
bergamasc.
RINA. (Tutte smettono di parlere romagnolo) ma se, a gh mia di poblemi.
Ma Pina, cosa disit te prima? Che me a so mia fuocosa?
PINA. Me o dicc isse? Ma n, a
taavre capimal!
MINA. Ma crto che te capit mal!
La Pina la dicc che te a ta se tat fuocosa, ma tat che adoma a sta vis al sa
snt i fiame.
RINA. Ah, isse al va be.
PINA. Cntm s p, come lndacc
ol viagio de nosse. Ghevit botep?
RINA. Otr che botep! A ma girat
saldo. An s mai fermacc! (Al pubblico,
triste) al՚spedal ai ma ciamaa lanfermiera in bianco.
MINA. CosՏ? Setindacia
al՚spedal?
RINA. Al՚spedal? Cosa dight p
Mina?!
PINA. Te a ta ghe dicc al publico
ergot de spedal e de bianco.
RINA. Coset capit!? Me o dicc al
pubblico che ... in spiagia ... a ghera ninfermiera ... che alera ... estida
de bianc!
MINA. Ah.
PINA. Come lt che ai sabe estide
i infermiere se mia de bianc!
MINA. (A Pina piano) Pina, ada che me o sentit beh, la dicc ergot de
spedal. Sta atnta. (A Rina con fare
indagatorio) e comerela sta infermiera?
RINA. Alera estida coscosal
bianc.
MINA. Ma chliscosal le, al ghera
i but in banda o i but in dl ms.
RINA. co ... co ... a ma sa
regordero di but dlanfermiera in viagio de nosse? Dom! Domandim invece tcc
i nei de tt ol crp del Tino che chi a ghi so a memoria? (Al pubblico fa segno come per dire: quando mai!) i but a ma sa
regorde mia ma va sigre che alera bianc compagn dl me fasl. (Estrae il fazzoletto dalla tasca per
soffiarsi il naso).
MINA. (A denti stretti) parla mia de fasi Rina!
PINA. Rina, ta ma fe egnmmnt ol
me fasl.
RINA. De che fasol p?
MINA. Ad, fa sito. Ala
snsognada de s indacia in Ruscia e de iperdit l ol fasl che al ga regalat
ol s por m e che la troa pi a c. Al quindes de che la ma fa dient mata
ma me a go mai dacc dl tra.
SCENA V
Mina, Pina, Rina e Tino
TINO. (Entra da sinistra).
PINA. Ads a ghi de tam a tro ol
me fasl che o perdit in Ruscia.
TINO. Te a ta sedacia in Ruscia?
RINA. Cosa fet ammpe Tino?
TINO. A fi tat de chl cast che
ai va snt infena ... in Ruscia.
PINA. (Si siede) ads a ghi de fam turn in Ruscia e isse a troe ol fasl
che al ma regalat ol me por m e che o perdit in Ruscia in dl sgn.
TINO. N ma, che gh ergot che al
ma turna mia. Chsta che, ldacia in Ruscia? Ma quando mai? Forse ala
snsognada.
MINA. Prpe. Ala snsognada dlb
de s indacia in Ruscia e de iperdit l ol fasl che al ga regalat ol s por
m e che la troa pi a c.
PINA. E me le insognam am de s
in Ruscia chesse porte a c ol me bl fasl.
TINO. (Al pubblico) ma come al sa far a port a c fasl da sgn?
PINA. Me a so sigra de riaga.
TINO. E alura va a c e dorma.
PINA. E no, ala me c garie pi
ansognam, gniac a c dla Mina. Rina, ta fa negot se proe ansognas che ala t
c?
TINO. Ala nsta c!
RINA. Se crto Tino, chsta oramai
al la nsta c. (Al pubblico) ma a
sontestada s adoma a me n per.
TINO. Scolta Pina, notr an s apena
egnicc a c dl viagio e an ga dotr de pens ads!
PINA. Pr me al trp dolorusa sta
perdita invece.
TINO. Ma scolta Mina, ragiun, cosa
cՏntrl ads a stache a parl dl t faslet?! Al tca mia.
MINA. Al ga mia tcc i torcc per ol
Tino. Pina, al mi parla dl s viagio de nosse.
RINA. N-n, me dighe che an ga de
fandorment la Pina e faland in Ruscia. Al na perdita ma mia de schrs ol
s faslet.
TINO. Rina, almeno te!
RINA. (Piano a Tino) ma scolta Tino, ada che chste ai sanvia a parl am
dl viagio e talse che an ga pl mia diga dela nsta aventura in spedal ...
TINO. (Piano a Rina) o capit ma ... ma ... per a pensaga me, forse a ta
ghe res. Mnd s notr discors se de n a so sigr chenfa mar.
PINA. Alura? Le longa tat la confesi? Dai, ads proe a durm.
RINA. (Fingendo) Tino, dom, ai i me amise. (Ironica) e p dpo ai ga regalat chl bl viagio de nosse che
notr du a ma facc al՚sped ... al mar de Rimini.
PINA. Me so pronta. (Chiude gli occhi).
QUALCHE SECONDO DI SILENZIO.
TINO NON E CONTENTO.
TUTTI GUARDANO PINA NELLA SPERANZA CHE SI ADDORMENTI IN FRETTA. PINA SEMPRE
CON GLI OCCHI CHIUSI SI APPOGGERA PRIMA A DESTRA E POI A SINISTRA.
PINA. A ga rie mia andormentas.
Pd mia tam?
TINO. (A Rina piano) Rina, te ta ghe res, ma al pi fort de me. (A Pina) Pina,
pr piaser, va ala t c a durm. Anse, an fa che gni alindaghe ala s c a
durm?
MINA. Ada che se la Pina la sa
fisa laur, nig aia smsh.
TINO. Se ma chsta l la me c e
perci ...
RINA. ... e perci la Pina la
dorma che. (Piano a Tino) tanto anche
notr ormai an pl adoma che durm! Sta bu
doc!
PINA. Garie prope mia adandormentas.
Pd mia cant na cans?
TINO. na cans? Ma me dighe che
te a ta capest mia tat ... (Viene
interrotto).
RINA. La Pina al la me amisa e la
capes tt come capese me. Al va be?
MINA. Braa Rina, fas mia mt sota
i pe de chla zetle.
PINA. (Con occhi chiusi) alura, sta cansuncina?
MINA. Otr egnmindre. Fa la nanna
...
MINA. RINA. ... fa la nanna
coscina di pollo ...
TINO. (Al pubblico) otr che pollo, chsta al pvi!
RINA. Tino, diga mia chi laur le
ala me amisa n?
PINA. (Con occhi chiusi) alura sta ninna nanna?
MINA. RINA. TINO. ... fa la nanna
coscina di pollo, fa la nanna coscina di pollo, fa la nanna coscina di pollo
...
SILENZIO. TUTTI GUARDANO PINA E SPERANO CHE SI SIA ADDORMENTATA.
PINA. (Apre gli occhi) negot de fa, la cansuncina la fa mia eft!
TINO. Pina, che de f, a gh bl
ricovero. Ma ... de chi bi-bi. Magare a gh di pscc libr in doca a ta pdt
sognas tt chl che ta ghe ia.
MINA. La me sorla la sa ms mia
de che.
RINA. La Pina, la ga de tro ol
fasol dl so por m, che!
PINA. Cosa an fai ads alura?
MINA. O troat! De solt, per
indormentas al sa cnta mia i pecore?
RINA. Mina, come an farai a cnt
i pecore se che a ga n mia?!
TINO. (Al pubblico) o spusat na cima. Se, de rapa per!
PINA. Mina, a ta ma fare miand
infena in montagna a cnta i pecore n?
MINA. Ma n, a gh de cnta i
pecore, na a na. Icapit?
RINA. Se, se, me o capit. Pina
seraf i cc che cominse a cnt me. Alura ... una pecora la sa ciama Giuditta.
notra pecora la sa ciama Paola. notra am de pecora la sa ciama ...
MINA. Ma Rina, cosa set indre a
fa?
RINA. A cnt i pecore per la
Pina.
TINO. Volevasi dimostrare: a stare
con le pecore si impara ... a belare.
MINA. Al sa fa mia isse a cnt i
pecore.
RINA. No?
MINA. No. Al sa fa isse: una
pecora, due pecore, tre pecore, quattro pecore ...
RINA. Adoma isse? Snsa ciamale
per nm?
PINA. Rina, come an fai a ciamale
per nm snsa sa ol cognm?
MINA. Dai, dai, tcc insma.
MINA. RINA. TINO. Una pecora, due
pecore, tre pecore, quattro pecore, cinque pecore, sei pecore, sette pecore ...
MINA, TINO E RINA COMINCIANO AD ADDORMENTARSI MENTRE PINA
NO
MINA. RINA. TINO. (Vanno pianissimo fino allultimo per poi
smettere perch si sono addormentati) otto pecore, nove pecore, dieci
pecore ... (Smettono perch i tre
dormono).
PINA. (Apre gli occhi) alura? And pinnacc? Ad che me a so am desda!
MINA. RINA. TINO. (Si svegliamo allistante e si
stiracchiano).
MINA. Set am desda Pina?
PINA. Se. I pecore, a me ai ma fa negot!
TINO. (Al pubblico) chla le? Gni na pntra de cianuro ai stenca le.
RINA. Tino, ads fenesela n?
Chste ai i me amise e perci ai va tratade be.
MINA. Rina, che manera isse
gentile con notre?
PINA. Fa sito Mina che se a ga e
in mnt che an vlia portaga vi ol s Tino, an s gniac de erg.
TINO. Ad che otre a sindre a fa i
cncc snsa loste. E lste stan al gh. (Indica
s stesso).
PINA. Te oste, a so dsda am me
n? (Triste) ma come faroi a tr ol
fasl dl me por m? L come se al ma fdss mort d olte.
MINA. Poate per n Pina! Pdit
mia nsognas de s che a Brsa? Perch prope in Ruscia? Ada che al cnt
insognas de s a Brusa e al cnt insognas de s in Ruscia. La Ruscia al
delunt e perci a ga l pi tant tep andormentas.
PINA. Mina ada che ai sogni non si
comanda.
RINA. Ol rosare! Pina, a gh de
di-s ol rosare.
PINA. Va be, proem a col rosare.
TINO. No, no, ol rosare p n ?
MINA. Che manera n ol rosare?
TINO. Ma pr carit! In spedal an
disia rosare de e ncc per pas ol tep!
MINA. PINA. In spedal?
RINA. (Sta
inventando) se ... in spedal quando ... ol Tino ... al faa ol militar. N
Tino?
TINO. Se-se, quando fae ol militar a so stacc in spedal.
PINA. Te a te facc ol militar?
TINO. Se crto. Ad che me o
servit la patria n? E ads a serve la me Rinuccia. El mia ira amoretto mio?
RINA. Se, prpe. (Si gira dallaltra parte, triste) bianco,
bianco, bianco! A go it gni chla sodisfasi.
MINA. Bianco? Che manera edicc
bianco?
TINO. (Affrettandosi) perch inc a ma mangiat la pasta in bianco.
PINA. Scte, va regorde che a ghi
de fam indorment.
MINA. Ah gi. Pt, se ol rosare
an pl mia dil, cosa an fai?
RINA. I tabeline! An dis-s i
tabeline!
MINA. I tabeline?
RINA. Ma se, i tabeline! Tre per
uno, tre per due, insoma i tabeline.
TINO. I tabeline per indormentas?
Chsta alo mai sentida.
PINA. Va be dai. Ai va be anche i
tabeline. Chi al sanvia?
MINA. Me. Dieci per uno dieci,
dieci per due venti, dieci per tre trenta ...
RINA. Mina, ma che manera a
separtida dal des?
PINA. Infati, come faroi
andormentam se ta partt dala f? A pde adoma che desdas f!
MINA. Scte, a go de confesaf
laur, a so mia tat forta in di tabeline.
TINO. Fds adoma in di tabeline che
l mia forta...
MINA. Cosa lers d?
RINA. Negot. Daga mia scolt Mina,
inc al so mia cosa al ga. Al smpr istacc isse carino al՚sped ... (correggendosi) in viagio de nosse.
PINA. Uno per uno, uno per due
due, dai se de n a dorme pi e se dorme pi ciao fasoletino! And p la ads.
RINA. Uno per tre tre, uno per
quattro ...
MINA. Quattro! A ga so a me chsta
de tabelina! Uno per cinque cinque, uno per sei sei, uno per sette sette, uno
per otto otto, uno per nove nove, uno per dieci dieci. Ivvest che a ga so anche
chsta tabelina. A so prpe mia isse mal, dai?! Ads va lase indannacc votre
per.
RINA. Due per uno due, due per due
quattro, due per tre sei ...
PINA. Scte, al funsiuna mia, a so che desda
che pi desda al sa pl mia.
TINO. A ga so me rimede per fa
indorment la Pina.
RINA. PINA. MINA. Qual?
TINO. Dat na bla tapada sl co!
RINA. A ta se prpe f inc !
TINO. Scolta Rina, e poa otre. Ma
ragiun! Come al sa pder turn in d sgn! E in pi otre lers, dal sogn
porta in de realt fasl?!
PINA. Te, ada che al sa pl n? In
d film che o est me al scedit e perci al sa pl.
TINO. Tre mate. A so che con tre
mate. Rina, me a to spusat perch a ta le be, ma o mia spusat chle tre che! (Alle due) otre, f dela me c. E se l
egn che, cnti pi s de chle sbambosade le.
RINA. Tino, ma cosa fep?
PINA. Rina, last mia met sota i
pe ads o l finida pr te.
MINA. Ai cominsa isse e p dpo
indasa in doca ai pl ri, sta atnta.
TINO. Daga mia scolt a chle d le
perch aia ga adoma rabbia.
RINA. Ma Tino, ai i me amise da
smpr ...
TINO. Rina, decidt, o lure o me.
RINA. (Guarda le due) ma cosa a goi de fa me ads?
PINA. Arda te. Notre an ga sar
pr smpr.
MINA. E l ol so mia, a talse che
gli mgn ai mr p tat ala svlta.
TINO. (Fa le corna) ti!
SUONA IL TELEFONO
RINA. (Risponde) pronto. Ah, buongiorno... come stal? O sait che al
stacc al՚spedal ... e dai a so conteta che ads al ga ria be a camin ...
come? ... ma dighl delb? ... al varde che a gh tt apst ... ma se, ai
sostitit s simile ... posebol che aialsabe mia?! come? ... come? ... almposebol!
PINA. Cosa gh scedit?
MINA. A gh ergot de grs al ma
sma. Severgot te Tino?
TINO. No-no, me a so negot.
RINA. Gal faro sai al pi prst.
Va be grasie.
TINO. Chi erl? t paret.
RINA. No, alera ol prest.
PINA. MINA. TINO. Ol prest?
PINA. Am ol prest?
MINA. Quando al telefuna ol prest
a gh sempr vergot che la va mia in chsta c! Sa regordt Pina lanpasat?
PINA. Ecome se a ma sa regorde. Ol
Tino al ghera facc crt che alera dientt Fr.
RINA. E stan invece al ma facc crt
che an s SPUSSACC e invece ans mai stacc ispusacc!
PINA. MINA. CosՏ?
TINO. Ma cosa dight Rina!
RINA. A dighe che ol nst
matrimne al mia valevole! Al ma dicc ol prest, che chl prest che al ga
spusat alesiste mia! S gli atti a gh la firma del t amis pust, Lino
Bonfanti!
RINCORRONO IL TINO
MINA. co perch chl prest a ma
smea de ivest am!
TINO. Ma n Rina, ada che ol
prest al sbagliat.
RINA. Ol prest vero o
chelimbrui del t amis cola barba finta?
TINO. Ol prest vero.
PINA. Bugiard! Crdega mia n
Rina!
RINA. Ma perch a ta me facc
laur dl genr!
SI FERMANO
TINO. Alo facc perch edie mia
lura de spusat! E ol prest alera al՚spedal cola gamba ingesada e perci ala
sars egnida longa! Eco perch!
MINA. (Preoccupata) Rina! A ta se ndl pecat! A te cnsmat snsa s
ispusada!
PINA. Rina! Ol pecat pi grs!
RINA. Ma cosa cntis! Macch
pecat! Me a so am signorina tale e quale! O pasat tt ol viagio de nosse
al՚spedal perch chl limbren le, ala facc la prostata!
PINA. La prostica?
MINA. La prostita?
RINA. Se, e me o facc pr quindes
de, la s infermiera! In bianco in tutto e per tutto.
TINO. Rina, dai, fa mia isse. Ada
che me a so am disposto a spustat sbt indom!
RINA. E me invece n!
RINCORRONO IL TINO
RINA. Me con te ho chiuso pr
sempr!
MINA. A ta se smpr chl!
PINA. Smpr ol solt imbrugli!
RINA. Fas pi t in de me c!
TINO. Ando, ando, e gne pi che
in chsta c de mate! (Esce).
RINA. Se, va ch l mi. (Esce).
MINA. Pina, a pnst che la
storia de chi du le la sis finida che?
PINA. Pr negot! A so sigra che
alandar nnacc in de prossima comedia. (Escono
tutte).
SIPARIO